Objavljeno: 17.02.2015. 14:04

Mars One

VIDEO: Hrvat među odabranim kolonizatorima Marsa

Organizacija Mars One objavila imena kandidata koji su prošli treći krug kvalifikacija za jednosmjerni put na Mars.

VIDEO: Hrvat među odabranim kolonizatorima Marsa

Nakon što je zaprimila 202.586 prijava kandidata iz čitavog svijeta, koji su željeli sudjelovati u kolonizaciji Marsa s "kartom u jednom smjeru", organizacija Mars One je provela tri kruga kvalifikacija, nakon čega je došla do 100 kandidata koji se sada nalaze još jedan korak bliže crvenom planetu.

U trećem krugu dr. Norbert Kraft, liječnik i šef medicinskog odjela organizacije Mars One, obavio je razgovore s kandidatima, kako bi ustanovio koliko razumiju potencijalne rizike projekta u kojem žele sudjelovati, kolika im je motivacija i kakvi su timski igrači.

"Bili smo impresionirani koliko se snažnih kandidata nalazi u trećem krugu kvalifikacija, što nam je uvelike otežalo izbor", navodi dr. Kraft.

Mars One

Na kraju treće runde, izabrano je 50 žena i 50 muškaraca koji dolaze iz čitavog svijeta, te ih je 39 iz obiju Amerika, 31 iz  Europe, 16 iz Azije, 7 iz Afrike, te 7 iz Oceanije.

Među njima se nalazi i jedan 28-godišnji Hrvat s imenom Marko, arheolog i sportaš, koji je u svojoj prijavi naveo da je zainteresiran za arheologiju, povijest, biologiju, fiziku, kemiju, astronomiju, geologiju, umjetnost i glazbu, a u slobodno vrijeme voli čitati knjige, upražnjavati timske sportove, izrađivati makete i zabavljati se ratnim igrama na ploči.

"Sljedeća stepenica u ljudskoj evoluciji je među zvijezdama i ja želim biti dio toga s prvim korakom u kolonizaciji svjetova izvan Zemlje", navodi Marko.

Nakon ovog kruga kvalifikacija, kandidati će se u idućim selekcijskim rundama fokusirati na sastavljanje timova koji će moći izdržati sve teške izazove koji se očekuju u stalnoj naseobini na Marsu. Između ostaloga provesti će i prve treninge u kopiji Marsove postaje na Zemlji.

Dakako, čitava misija je još uvijek pod velikim znakom pitanja, mada organizacija tvrdi da će 2018. godine ka Marsu uputiti prvu letjelicu bez posade, dok bi 2023. godine na Crveni planet trebali sletjeti prvi kolonizatori, koji će 24 sata dnevno biti praćeni TV kamerama svojevrsnog Mars Big Brother showa.

Izvor: Mars One