Objavljeno: 06.06.2017. 14:25

BNL

Znanstvenici proizveli vodik umjetnom fotosintezom

Stvaraju se preduvjeti za proizvodnju vodika na velikoj skali kao čistog goriva budućnosti.

Znanstvenici proizveli vodik umjetnom fotosintezom

Znanstvenici širom svijeta pokušavaju izvesti umjetnu fotosintezu u laboratoriju s idejom da dođu u priliku imitirati taj prirodni proces za proizvodnju goriva. Tim istraživača iz Odjela za energiju Brookhaven National laboratorija (BNL) i Virginia Tech sveučilišta, koji je prije nekoliko godina kreirao dvije supramolekule, otkrio je da obje mogu izvoditi proces potreban za fotosintezu, apsorbiranjem svjetlosti, razdvajanjem i prijenosom električnog naboja te katalizacijom reakcija potrebnih za proizvodnju vodika koji biljke koriste kako bi ugljični dioksid pretvarale u glukozu.

heptametallic-system

Obje supramolekule su izrađene od više metalnih iona rutenija (Ru) spojenih na katalizatorski centar od metalnih iona rodija (Rh). Otkrili su da jedna supramolekula sa 6 rutenijskih apsorbera svjetlosti stvara 280 molekula po katalizatoru za 10 sati, dok druga s tri iona rutenija stvori 40 molekula za 4 sata prije nego prestane funkcionirati.

Nakon serije testova, znanstvenici su otkrili da je veća supramolekula osiromašena elektronima što ju čini uspješnijom u primanju elektrona potrebnih za fotosintezu.

Otkrićem ove tajne znanstvenici su odškrinuli vrata za dizajniranje još učinkovitijih molekularnih sustava za umjetnu fotosintezu. Doduše još će proći neko vrijeme dok ovaj tim, ali i drugi širom svijeta iskoriste ta otkrića za izradu sustava koji će moći proizvoditi velike količine vodika koji ćemo koristiti kao čisto gorivo budućnosti.