Objavljeno: 29.04.2015. 16:24

NASA

VIDEO: Ruska letjelica s hranom za ISS pada na Zemlju

Teretna letjelica Progress 59 otela se kontroli nakon lansiranja, a Rusi se još uvijek bore zauzdati je i parkirati na ISS.

VIDEO: Ruska letjelica s hranom za ISS pada na Zemlju

Rusi u posljednje vrijeme doista nemaju sreće s lansiranjem letjelica u svemir. Mada je njihova Progress 59 letjelica jučer stigla u svemir, odmah nakon lansiranja su primijećena odstupanja u telemetriji, a potom se letjelica počela nekontrolirano vrtjeti, o čemu svjedoči i video s kamere letjelice (dolje) koji je objavila NASA.

Ruski znanstvenici su pokušali uspostaviti kontrolu nad letjelicom kako bi mogla pristati na ISS kako je bilo planirano, no to im nije uspjelo pa su "randevu" s Međunarodnom svemirskom postajom pomakli za dan kasnije, no ni danas (barem zasad) nisu uspjeli ništa postići.

Mada Rusi tvrde da još nisu digli ruke od Progressa  59, te se i dalje trude uhvatiti uzde u svoje ruke, izvori iz NASA-e tvrde da je u blizini letjelice uočen oblak fragmenata, koji ukazuje da je možda došlo do manje eksplozije, pa je više nego vjerojatno da se na pristajanje na ISS može definitivno zaboraviti.

Drugi izvori navode da će letjelica (ukoliko ne uspostave kontrolu nad njom), kroz samo nekoliko dana pasti na Zemlju i to se više nikako ne može spriječiti. Dobra stvar je što Progress letjelice nisu dizajnirane za povratak na Zemlju, jer ih se nakon opskrbnih misija usmjeri na sagorijevanje u atmosferi, pa se obzirom na to da nemaju nikakav toplinski štit, ne bi trebalo dogoditi da nam neki komad padne na glavu.

S druge strane, loša stvar je u tome, što će astronauti na ISS-u ostati bez gotovo 3 tone robe, koja uključuje hranu, gorivo za ISS, znanstvene eksperimente, te repliku zastave koja se našla na Reichstagu nakon ruskog osvajanja Berlina 1945. godine, kojom su astronauti u svemiru trebali proslaviti 70-godišnjicu pobjede nad nacizmom.

Ukoliko Progress 59 misija definitivno propadne, morat će se užurbano i neplanski pripremiti neka druga letjelica za opskrbu ISS-a, vjerojatno SpaceX-ov Dragon, koji se nedavno vratio s postaje, a NASA kaže da ovo ne bi trebalo utjecati na život i rad astronauta na ISS-u, što znači da imaju dovoljno zaliha i da neće umrijeti od gladi u orbiti Zemlje.