Objavljeno: 10.05.2019. 11:08

Blue Moon

VIDEO: Bezos predstavio veliki Mjesečev lander

Blue Moon lander bi trebao dovesti astronaute na Mjesec 2024. godine.

VIDEO: Bezos predstavio veliki Mjesečev lander

Jeff Bezos, najbogatiji čovjek na planeti, čiji sadržaj novčanika Forbes procjenjuje na 131 milijardu dolara, održao je u Washingtonu predstavljanje landera za Mjesec.

Osnivač Amazona i Blue Origina, nakon kraćeg uvoda o povijesnom letu Apolla 11 na Mjesec i letjelicama Blue Origina koje bi ove godine trebale dovesti prve astronaute u svemir, a potom prevoziti i svemirske turiste, otkrio je Blue Moon lander koji je prilično velik te je u stanju prenositi 5 tona korisnog tereta u raznim konfiguracijama, od robotiziranih rovera, kabina za posadu, pa sve do rovera pod pritiskom za prijevoz astronauta, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Lander je potpuno autonoman, što znači da za slijetanje ne treba upravljanje od strane ljudi, na sebi posjeduje Lidar koji mu omogućuje precizno slijetanje i pregled površine terena prije slijetanja, a kao pogonsko gorivo koristi tekući vodik i vodikove gorive ćelije.

Bezos kaže da vodik nije izabran slučajno kao pogonsko gorivo, jer ga se može dobivati iz vodenog leda koji se nalazi na polovima Mjeseca, pa se gorivo za povratak s Mjesečeve površine u budućnosti neće trebati dopremati sa Zemlje. Vodikove ćelije su također od velike važnosti za dobivanje energije tijekom hladne lunarne noći (-160C) koja traje dva tjedna, jer su u tom razdoblju sunčeve ćelije beskorisne. Bezos je ujedno predstavio novi raketni motor i program za promociju svemirskih istraživanja među djecom. Blue Moon bi na Mjesec trebao stići 2024. godine, a za sada još nije jasno poznato hoće li ga do Mjeseca dovesti SLS, Atlas V, New Glenn ili Vulcan raketa.