Objavljeno: 18.05.2013. 20:27

QE2

Stiže nam asteroid promjera 2,7 kilometara

Zadnjeg dana ovog mjeseca pokraj Zemlje će prohujati asteroid veličine dovoljne da nam zapečati sudbinu.

Stiže nam asteroid promjera 2,7 kilometara

31. svibnja ove godine pokraj Zemlje će proći veliki asteroid pod nazivom QE2 za koji se procjenjuje da mu promjer iznosi 2,7 kilometara. Na svu sreću ova svemirska mrcina proći će pokraj nas na udaljenosti od 5,6 milijuna kilometara, što je 15 puta više od udaljenosti između Zemlje i Mjeseca, pa stoga doista nemamo nikakav razlog za paniku.

Veliku svemirsku stijenu otkrili su u kolovozu 1998. astronomi iz MIT-evog Lincoln Near Earth Asteroid Research (Linear) centra u blizini Socorroa u Novom Meksiku.

Bez obzira prilično veliku udaljenost na kojoj će nas "promašiti", znanstvenici planiraju detaljno skenirati asteroid korištenjem radio teleskopa Goldstone opservatorija u pustinji Mojave s tanjurom promjera od 70 metara, te vjeruju kako će na njegovoj površini moći vidjeti područja i objekte veličine od 3,5 metara, što bi im moglo otkriti mnoštvo detalja o njegovom sastavu, te čak omogućiti da ga prilično detaljno mapiraju.

Nakon ovog prolaska asteroid QE2 se neće vraćati u blizinu Zemlje najmanje dva stoljeća.

Ključne riječi asteroid Zemlja svemir QE2