Nalazite se
Članak
Objavljeno: 21.03.2016. 17:02

IRB 

IRB uči hrvatske nastavnike o biohakerima

Na Institutu Ruđer Bošković danas je započeo projekt "Istražujem svijet znanosti i inovacija".

IRB uči hrvatske nastavnike o biohakerima

Danas je na IRB-u započet projekt "Istražujem svijet znanosti i inovacija" koji je okupio preko pedeset nastavnika i učitelja. Na radionicama koje su za njih osmislili znanstvenici IRB-a sudionici su se, između ostalog, upoznali sa biohakerima, mjerili alfa i gama zračenje, radili na elektronskom mikroskopu te analizirali uzorke vode. 

Riječ je o projektu kojeg zajednički provode Zaklada znanje na djelu (ZZND) i Institut Ruđer Bošković (IRB) u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje kao odgovor na nedostatak znanja o STEM zanimanjima (prirodnim i tehničkim znanostima, ICT tehnologiji, inženjerstvu i matematici), posebice programima i projektima profesionalne orijentacije za učenike koji bi ih usmjerili na mogućnosti koje nude karijere u STEM područjima. Upravo zato je ovaj projekt posebno usmjeren na nastavnike i učenike trećih razreda srednjih škola.

Statistika koja prati Hrvatsku posljednjih nekoliko godina nije ohrabrujuća. Hrvatska je na začelju ljestvice inovativnosti Europske unije, a taj negativni trend prati i stopa nezaposlenosti mladih. Naime, prema podacima EUROSTATA za drugo tromjesečje 2015., Hrvatska je, sa stopom od čak 43,1% nezaposlenih, bila među zemljama s najvišim stopama nezaposlenosti mladih, zajedno s Grčkom, Španjolskom i Italijom.

Razlog tome možemo tražiti, između ostalog, u neusklađenosti obrazovnih programa s potrebama tržišta rada, kao i u nedostatku praktičnog učenja koje potiče kreativnost, znatiželju i istraživanje. Ovaj fenomen prati i činjenica da se tek mali postotak mladih odlučuje za karijere u STEM području, a sve više stručnjaka iz navedenih područja napušta Hrvatsku.

Kao odgovor na sve veći nedostatak STEM profesionalaca i brojna upražnjena radna mjesta, koja nisu popunjena unatoč visokoj stopi nezaposlenosti u ovim područjima diljem EU, Zaklada Znanje na djelu i Institut Ruđer Bošković pokrenuli su projekt 'Istražujem svijet znanosti i inovacija'.

''Projekt je osmišljen tako da učenici i nastavnici provedu dio vremena u laboratorijima s istraživačima i znanstvenicima, a da u drugom dijelu programa posjete tvrtke i institucije u kojima se slične metode i znanja primjenjuju u praksi.'' – objašnjava Daška Domljan, koordinatorica programa iz Zaklade znanje na djelu. 

''Ovaj zajednički projekt koncipirali smo u tri faze. U prvoj fazi koju smo danas započeli, na IRB-u smo za preko pedeset nastavnika i učitelja organizirali osam radionica u različitim područjima prirodnih znanosti, počevši od kemije, biologije, fizike, biomedicine, sve do istraživanja okoliša.

IMG_7027

Tako su se pod mentorstvom naših znanstvenika nastavnici i učitelji upoznali s metodama mjerenja alfa i gama radioaktivnosti, naučili kako pravilno koristiti nomenklaturu, naučili smo ih kako analizirati uzorke vode, kako možemo izolirati DNK i reprogramirati je da proizvodi fluorescentni protein, pokazali smo im kako koristiti elektronski mikroskop, kako pronaći relevantne znanstvene informacije, kako funkcionira znanstveni pristup u svakodnevnom životu, te kako od pregršt kontradiktornih informacija koje su nam dostupne na Internetu razlučiti one istinite'' – objašnjava dr. sc. Vlatka Filipović Marijić s Instituta Ruđer Bošković.

U popodnevnim satima nastavnici su posjetili Zagrebačke otpadne vode (ZOV) gdje su mogli vidjeti kako se neke od metoda i rezultati istraživanja, s kojim su se jutarnjim satima upoznali na IRB-u, primjenjuju u praksi.

Na isti način početkom svibnja IRB i Zaklada nastavljaju projekt s programom za učenike trećih razreda srednjih škola. Na čak devetnaest radionica učenici će pod vodstvom mentora raditi na mini znanstvenim projektima, a u popodnevnim satima posjetit će neke od vodećih farmaceutskih, ICT i biotehnoloških tvrtki kako bi vidjeli kako se znanost primjenjuje u industriji.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->