Objavljeno: 19.12.2015. 13:18

NASA

U galaksiji ne tako dalekoj NASA potvrdila sličnosti

NASA je iskoristila Star Wars ludnicu za predstavljanje egzoplaneta koji imaju sličnosti s filmskim svjetovima

U galaksiji ne tako dalekoj NASA potvrdila sličnosti

Treperava svjetla Coruscanta, glavnog planeta u Star Wars svemiru, mogla bi se razviti na jednom starijem planetu veličine Zemlje poput Keplera-452b (slika gore). Taj rođak Zemlje u stvarnom svijetu postoji u sustavu starijem za 1,5 milijardi godina od Zemlje, što mu pruža dovoljno vremena za teoretske šanse za postojanje života i razvoj napredne tehnološke civilizacije.

NASA je ovih dana odlučila iskoristiti Star Wars maniju, pa je otkrivene egzoplanete usporedila s planetima iz filmskog serijala.

Osim usporedbe s Coruscantom, poslužili su se i planetom punom rastopljene lave Mustafarom, koji su usporedili s egzoplanetom CoRoT-7br. Mada na njemu nećete moći vidjeti duele lightsaberima, jer temperature dostižu 1.982 stupnjeva C, njegov izgled nije previše drugačiji od rudarske postaje na planetu prepunom magme.

2-CoRoT-7b

Fikcijski ledeni planet Hoth također ima svojeg blizanca u stvarnom svemiru, a to je OGLE-2005-BLG-390, hladna "super Zemlja" čija površinska temperatura pada do minus 220 stupnjeva C.

3-OGLE

Puno godina prije nego što su astronomi otkrili planete koje griju i osvjetljavaju dva Sunca, Star Wars je prikazao mladog Lukea Skywalkera na njegovom planetu Tatooineu. Sada su NASA-ini teleskopi otkrili veći broj planeta koji se nalaze u binarnim zvjezdanim sustavima, uključujući Kepler-16b.

4-Kepler-16b2

Super-Zemlja Kepler-22b se također nalazi na listi otkrivenih planeta koji su vrlo slični Star Trek uzorima, obzirom da uvelike podsjeća na planet Kamino koji je u potpunosti prekriven vodom, no njegovi stanovnici vjerojatno ne grade vojsku klonova.

5-Kepler22b

Dakako, slike planeta koje je predstavila NASA, samo su umjetnički prikazi onoga na što su ukazali njezini teleskopi i instrumenti, pa ih ne treba doživljavati kao autentične.

Neka Sila bude uz vas!