Objavljeno: 05.09.2012. 15:37

Hulk protein

Otkriven protein zadužen za rast mišića

Znanost bi nam uskoro mogla omogućiti stvaranje mišićne mase bez vježbanja.

Otkriven protein zadužen za rast mišića

Na tržištu se već desetljećima pokušavaju nametnuti razni proizvodi koji "daju snagu i povećavaju mišiće bez ulaganja fizičkog napora i vježbe", no do sada su se svi pokazali kao marketinške tlapnje, a jedina sredstva koja su postizala neke rezultate, spadaju u nedozvoljeni doping.

No australski znanstvenici iz "Diabetes and Obesity Research Program at the Garvan Institute of Medical Research" u Sydneyu, objavili su znanstveni rad o pronalasku proteina Grb10, kojem su dali nadimak "Hulk protein", koji bi nam mogao omogućiti stvaranje mišićne mase i nadljudske snage bez kombinacije uloženog napora svakodnevnog vježbanja i posebne ishrane, što je do sada bila jedina metoda vrhunskih sportaša, posebice body buildera.

Znanstvenici vjeruju kako je protein Grb10 jedan od "molekularnih ključeva" koji će nam jednog dana omogućiti "proizvodnju" nadljudski snažnih osoba poput poznatog junaka Hulka, a protein su već uspješno testirali na miševima gdje je pokazao fantastične rezultate.

Znanstvenici su proteinu Grb10 blokirali funkcionalnost na fetusima miševa, što je prouzročilo rađanje znatno većih i jačih jedinki od normalnih miševa.

Studija objavljena u ovomjesečnom izdanju znanstvene publikacije FASEB, osim mogućnosti stvaranja "super ljudi", ima važne implikacije za pomoć u raznim stanjima, poput muskularne distrofije, dijabetesa tipa 2, te za probleme koji nastaju kao posljedica upala mišića.

Prema rezultatima ove studije, Grb10 posjeduje važnu ulogu u rastu mišića bez konotacija vezanih uz fizičke aktivnosti i dijetu.

"Identifikacijom mehanizma koji regulira razvoj mišića, naš rad donosi potencijal za nove strategije u povećanju mišićne mase", kaže Lowenna J. Holt, znanstvenica iz Sidneya.

Holt i njezini kolege su uspoređivali dvije grupe miševa, jednu s Grb10 genom i drugu u kojoj je bio blokiran, otkrivši da je utjecaj blokiranja na rast mišića uglavnom vezan uz prenatalni razvoj. Drugim riječima, ova metoda neće raditi ako sami poželite da vam blokiraju gen, no ako to učine vašoj nerođenoj djeci prije rođenja, mogli biste dobiti sina ili kćer koji bi posjedovali veličinu i snagu super heroja.

No bez obzira na to, manipuliranjem Grb10 na već rođenim osobama, omogućilo bi se mnoge korisne stvari, između ostaloga ubrzanje procesa zacjeljivanja rana i oporavka od ozljeda, jer su ti procesi vrlo slični onima koji nastaju pri razvoju mišića.

Naravno, genetska manipulacija Grb10 proteinom u prenatalnoj dobi nikada neće biti legalna, no ako postoji i najmanja mogućnost da je doista djelotvorna, budite sigurni kako će oko nas uskoro hodati osobe koje će prilično podsjećati na ovog momka s naslovne slike.