Objavljeno: 20.02.2015. 14:44

Duke University

Ljudski DNK korišten za razvoj miša s velikim mozgom

Znanstvenici kažu da ovo ukazuje na mogućnost da jednog dana i druge životinje imaju mozgove velike poput ljudi.

Ljudski DNK korišten za razvoj miša s velikim mozgom

Ljudska inačica DNK sekvence HARE5 pretvara se u gen važan za razvoj mozga i uzrokuje da mišji embrij razvije 12 posto veći mozak na kraju razvoja nego embrij u koji je uvedena HARE5 inačice čimpanze. Photo credit – Silver lab, Duke University

Znanstvenici Sveučilišta Duke uspjeli su uzgojiti mišje embrije s velikim mozgovima, te su svoj znanstveni rad objavili u publikaciji Current Biology.

Znanstvenici su otkrili da je za rast mozga kod ljudi važan određeni regulator aktivnosti gena pod nazivom HARE5, koji nakon uvođenja u embrij miša uzrokuje povećanje mozga u njihovim embrijima.

Pored toga, znanstvenici su uspoređivali djelovanje DNK inačica sekvenci HARE5 ljudi i čimpanzi, te su otkrili da mišji mozak raste za 12 posto više ako dobije ljudsku sekvencu DNK.

Da bi stvar bila još zanimljivija, znanstvenici navode da je regija mozga na koju je ovo utjecalo bio neokorteks, odnosno područje koje je kod ljudi zaduženo za jezik i rasuđivanje.

U svojem znanstvenom radu naveli su da je ovaj eksperiment namijenjen samo demonstraciji toga da je uzrok našoj snazi mozga posljedica vrlo specifičnih genetskih transformacija koje je naša vrsta razvijala više tisućljeća.

Drugim riječima, zasad se ne moramo plašiti da će svijetom uskoro hodati mačke, psi i miševi s ljudskim mozgovima i ljudskim razumom, već smo samo naučili kako u slučaju da ljudska vrsta nestane s planeta, evolucija opet može odigrati svoje i razviti veliki inteligentni mozak nekoj drugoj dominantnoj životinji.

Izvor: Duke University