Objavljeno: 05.07.2016. 10:11

NASA

VIDEO: Juno ušao u orbitu moćnog Jupitera

Pet godina nakon lansiranja svemirska letjelica uspješno stigla u orbitu najvećeg planeta u Sunčevom sustavu.

VIDEO: Juno ušao u orbitu moćnog Jupitera

NASA-ini znanstvenici i inženjeri dobili su potvrdu da je letjelica Juno nakon 35-minutnog rada motora za manevriranje uspješno ušla u orbitu oko Jupitera.

NASA-in glavni administrator Charlie Bolden ovaj uspjeh je iskoristio za domoljubne izjave vezane uz Dan nezavisnosti, te je rekao da "ne postoji ništa više američki od toga što je NASA-ina misija smjelo stigla tamo gdje niti jedna letjelica nije bila prije".

NASA-ini znanstvenici slave ulazak Juna u orbitu Jupitera

Također je naveo da će Juno istražiti nepoznate detalje vezane uz Jupiterove masivne radijacijske pojaseve, te pokušati otkriti kako je Jupiter rođen i kako se razvio naš čitav Sunčevi sustav.

Potvrda o uspješnom ulasku u orbitu stigla je iz NASA-inog JPL laboratorija u Pasadeni, kao i iz Operativnog centra Lockheed Martin Juno iz Littletona, a telemetrijski podaci su zaprimljeni od strane NASA-inih Deep Space Network antena u Goldstoneu (Kalifornij)a, te Canberri (Australija).

NASA je prigodno objavila i ovaj time-lapse video u kojem možete pratiti letjelicu Juno od trenutka kada je bila udaljena 16 milijuna km od Jupitera, pa sve do udaljenosti od 4,8 milijuna km, pri čemu je prolazila kraj Jupiterovih mjeseca Ioa, Europe, Ganimeda i Kalista, koji su Galileu pomogli u shvaćanju istine o našem mjestu u svemiru, te donošenju zaključka da Zemljanijecentar svemira.

Nakon 35-minutnog rada glavnog 645-Newton Leros-1b motora, Juno je usporio na brzinu od 543 metra u sekundi, što je omogućilo Jupiteru da ga "uhvati" u orbitu. Nakon što je motor prestao s radom, Juno se odmah namjestio tako da sunčeve zrake mogu padati na njegovih 18.698 individualnih sunčevih ćelija koje mu omogućuju energiju.

U sljedećih nekoliko mjeseci, znanstveni timovi misije će provoditi finalna testiranja subsistema letjelice, završnu kalibraciju znanstvenih instrumenata i započeti prikupljanjem znanstvenih podataka.

"Faza prikupljanja znanstvenih podataka započinje u listopadu, no mi smo pronašli način kako prikupljati podatke i prije", rekao je Bolton.  Svojim instrumentima Juno će pokušati ostvariti osnovni cilj misije, odnosno omogućiti razumijevanje podrijetla i razvoja Jupitera, pa će istraživati postojanje čvrste planetarne jezgre, mapirati Jupiterovo intenzivno magnetsko polje, mjeriti količinu vode i amonijaka u dubokoj atmosferi, te promatrati aurore planeta.

Znanstvenici vjeruju da će nam rezultati istraživanja ovog velikog planeta pružiti važna saznanja u razumijevanju planetarnih sustava koji su otkriveni oko drugih zvijezda.

Ključne riječi NASA Jupiter Juno Charlie Bolden