Objavljeno: 29.06.2016. 16:35

Curiosity

Mars je nekoć bio bogat kisikom ali ne životom

Mars je najvjerojatnije ostao bez kisika zbog gubitka magnetskog polja.

Mars je nekoć bio bogat kisikom ali ne životom

Znanstvenici NASA-inog JPL Curiosity tima koristili su laser za "pucanje" u stijene Gale kratera na Marsu, te su u njima otkrili manganov oksid, koji se može formirati samo uz pomoć kisika.

Takvi minerali na Zemlji ukazuju na razdoblje u kojem je naša atmosfera postala bogata kisikom, za što su najviše odgovorni mikrobi.

No kako na Marsu za sada još nije otkriven nikakav mikrobiološki život iz prošlosti ili sadašnjosti crvenog planeta, znanstvenici se pitaju kako se tamo pojavio manganov oksid, pa su došli do nove teorije.

U jednom trenutku svoje davne prošlosti Mars je posjedovao vodu i zaštitno magnetsko polje poput Zemlje. Gubitkom magnetskog polja zračenje je ioniziralo vodu razdvojivši je na vodik i kisik. Većinu kisika su apsorbirale Marsove crvene stijene koje su boju dobile upravo od "hrđe", odnosno željeznog oksida.

Ovi podaci će vjerojatno razočarati sve koji se nadaju otkriću aliena na Marsu, odnosno one koji su vjerovali u to da je planetarni kisik dokaz života, no valja naglasiti da je JPL-ova teorija samo teorija, koju će biti jako teško dokazati, mada kažu da je za sada najbolja.

Možda ju pobije Curiosity kada na Marsu pronađe neku bubu.

Izvor: JPL