Objavljeno: 30.09.2011. 12:27

NASA WISE

Manje asteroida opasnih po Zemlju

Nove analize snimaka NASA-inog teleskopa WISE, ukazuju kako se u blizini Zemlje nalazi manje asteroida nego što se prije mislilo.

Manje asteroida opasnih po Zemlju

Umjetnička ilustracija velikog razbijenog asteroida kakav je možda izazvao nestanak dinosaura. Image credit: NASA/JPL-Caltech

Astronomi NASA-e koji se bave potragom za asteroidima u blizini Zemlje pomoću Wide-field Infrared Survey Explorer teleskopa (WISE), kažu kako su uspješno detektirali 90% asteroida u blizini Zemlje, a njih je daleko manje nego što se do sada mislilo.

Umjesto 35 tisuća, kako se do sada pretpostavljalo, nova istraživanja ukazuju da se u blizini Zemlje nalazi oko 19.500 asteroida srednje veličine, odnosno promjera od 91 do 1.000 metara.

Rezultati ovog istraživanja upućuju i na to kako je opasnost od udara nekog asteroida u Zemlju daleko manja od prijašnjih analiza.

WISE je dva puta skenirao čitavo nebo infracrvenim svjetlom u razdoblju od siječnja 2010. i veljače 2011., kontinuirano fotografirajući svemir, od udaljenih galaksija, pa sve do asteroida i kometa u blizini Zemlje, uključujući više od 100 tisuća asteroida koji se nalaze u glavnom asteroidnom pojasu između Marsa i Jupitera.

Zahvaljujući infracrvenom detektoru, WISE je mogao daleko bolje pratiti populaciju asteroida od teleskopa koji koriste vidljivi spektar svjetla, jer je u stanju podjednako dobro vidjeti mračne i svijetle objekte.

Što se tiče najvećih asteroida opasnih po Zemlju (promjera od 1 km na više), novi podaci ukazuju da ih nema više od tisuću, već 981, od kojih je njih 911 već prije bilo otkriveno, a znanstvenici kažu kako se postotak takvih otkrivenih tijela popeo na 91% od mogućeg ukupnog broja. Posebice je značajno to što niti jedan od njih ne predstavlja prijetnju po Zemlju kroz najmanje nekoliko sljedećih stoljeća.

"Rizik od vrlo velikih asteroida koji bi mogli udariti u Zemlju prije nego što bismo ih mi otkrili drastično se reducirao", kaže Tim Spahr, direktor Minor Planet centra u Harvard Smithsonian centru za astrofiziku u Cambridgeu.

Što se tiče asteroida srednje veličine, koji ne bi mogli prouzročiti velika razaranja poput onog koji je prije šezdesetak milijuna godina izazvao nestanak dinosaura, već bi mogli eventualno sravniti neki grad jačinom udara nuklearne bombe, njih je daleko više, a za sada ih se trenutno prati oko 5.200 komada, dok se smatra kako ih ima još oko 15.000. Znanstvenici također kažu kako u blizini Zemlje postoji još i preko milijun malih svemirskih tijela koja su manja od 91 metra u promjeru.

Više informacija o WISE misiji možete saznati na ovom linku.

Ključne riječi NASA asteroid Zemlja svemir Wise