Objavljeno: 05.09.2011. 16:46

Mjesec i Zemlja

Mjesec i Zemlja mlađi no što se mislilo?

Nova istraživanja provedena tehnikom mjerenja izotopa olova i neodimija u stijenama mjesečeve kore, pokazuje kako bi Zemlja i Mjesec mogli biti milijunima godina mlađi no što se isprva mislilo.

Mjesec i Zemlja mlađi no što se mislilo?

Uobičajena procjena starosti Mjeseca temelji se na mineralogiji i kemijskoj analizi mjesečevog kamenja sakupljenog za vrijeme misija Apolla, te iznosi 4.5 milijardi godina (otprilike je jednaka starosti Sunčevog sustava).

Međutim, međunarodni istraživački tim predvođen Larsom Borgom, znanstvenikom iz laboratorija  Lawrence Livermore National Laboratory, proveo je analizu triju sistema izotopa, uključujući izotope olova, samarija i neodimija, pronađene u drevnom mjesečevom kamenju, te zaključio kako bi Mjesec mogao biti mnogo mlađi no što su to prvotne procjene pokazivale. Njegova bi stvarna starost mogla biti 4.36 milijardi godina.
"Ako naša analiza otkriva pravu starost Mjeseca, to znači da je i sama Zemlja relativno mlada." izjavio je Borg. "Situacija je upravo suprotna kad je riječ o planetima poput Marsa, za koji se smatra da je formiran prije otprilike 4.53 milijardi godina. Ukoliko rezultati dobiveni našom analizom otkrivaju starost najstarijih lunarnih stijena, slijedi zaključak da je Mjesec oko 165 milijuna godina mlađi od Marsa i oko 200 milijuna godina mlađi od većih asteroida".
izvor: znano.st