Objavljeno: 12.10.2011. 15:35

Komet Jelenin

Jedna prijetnja manje za apokalipsu

Komet Jelenin, koji nam se 23. listopada trebao približiti na samo 0,23 astronomske jedinice, raspao se i više ne predstavlja nikakvu prijetnju po Zemlju.

Jedna prijetnja manje za apokalipsu

Mada su znanstvenici odavno odbacili mogućnost sudara kometa Jelenin sa Zemljom, dio javnosti se preplašio zlokobnog proročanstva argentinskog astronoma Toscana, koji je tvrdio da komet uopće nije komet, već da se radi o svemirskom brodu vanzemaljaca, koji će 2012. godine opustošiti naš planet i potvrditi proročanstva o smaku svijeta 2012.

Orbita kometa S/2010 H1, Jelenin, bila je dobro poznata astronomima i svi su znali kako će proći od Zemlje na udaljenosti od 35 milijuna kilometara, što je 90 puta više od udaljenosti Zemlje i Mjeseca, no ljudi skloni apokaliptičkom argentinskom astronomu-proroku, to nisu prihvaćali i trudili su se širiti paranoju gdje god su stigli.

Sada su im i posljednje nade za apokalipsu pale u vodu, točnije rečeno u Sunce, jer se nakon prolaska najbliže točke orbite naše matične zvijezde, Jelenin nije pojavio na snimcima svemirskog sunčevog opservatorija SONO, a prije toga su astronomi iz Australije registrirali nagli pad njegovog sjaja, što je bio očiti pokazatelj kako je stradao.

"Kometu je sudbinu zapečatila blizina Sunca", objasnio je za Glas Rusije Leonid Jelenin, ruski znanstvenik po kojem se komet nazivao, jer ga je prvi otkrio.

Jelenin je proročanstvo nazivao glupim, a tvrdnju da se radi o svemirskom brodu vanzemaljaca idiotizmom, no drago mu je da je naše Sunce zaustavilo takve priče, mada je izgubio svemirsko tijelo koje se zvalo po njemu.

"Svaki komet koji ulazi unutar orbite Zemlje, posebno "dinamički nov“, koji se prvi puta približava Suncu, obično se raspada, što direktno ovisi o njegovoj veličini i sastavu. Točnije, to mogu biti vrlo krhka tijela, neki konglomerat velikih ledenjaka koji se prilikom djelovanja sunčevih vjetrova raspadaju na dijelove. Mislim da se to desilo i s kometom S/2010 H1", navodi Jelenin, dodavši kako više ne živimo u 17. ili 18. stoljeću, već 21. pa trebamo napokon odbaciti srednjovjekovno poimanje kometa i shvatiti kako oni ne nose nikakva pretkazanja.