Kliking
Prvi hrvatski nogometni menadžer stiže krajem ljeta 2025.
Startup tvrtka Kliking iz Poduzetničkog inkubatora PISMO powered by A1, već više od godinu i pol razvija novu mobilnu igru nogometnog menadžera.

Iza igre pod nazivom LCM Manager 2026. koja se radi za Android i iOS mobilne platforme, stoji trojac iz Novske, Boris Baić, glavni kreator te programeri Dino Velić i Tomislav Klepac, čiji dugogodišnji entuzijazam prema nogometu i menadžerskim igrama sada prerasta u konkretan, tehnološki ozbiljan proizvod.
Nogometni menadžeri već su godinama jedan od najpopularnijih žanrova. U njima preuzimate ulogu trenera i vodite sve aspekte kluba, od taktike i treninga, do transfera, financija i odnosa u svlačionici. No upravo u tom žanru, kako kažu autori, godinama postoji praznina.
Boris, glavni kreator igre, i sam je bio prvak Hrvatske u dvjema takvim igrama, a programer Dino Velić još je kao student pisao diplomski rad na temu aplikacija za nogometne trenere. Iskustva i znanja pretočili su u razvoj igre koja spaja najbolje od PC i mobilnog svijeta – dubinu strategije i mogućnost igranja protiv stotina drugih korisnika.
"Većina mobilnih menadžera je površna i napravljena da korisnik plaća kako bi pobjeđivao. Mi ne želimo takav model. Naša igra bit će 'fair play' – bez plaćanja za prednost, bez kupovanja pobjeda", ističu autori.
Uz analizu postojećih naslova i višegodišnje igranje, autori su u razvoj uključili i stručnu literaturu, znanstvene radove o treninzima, ozljedama i fiziologiji sporta te savjete bivših profesionalnih nogometaša, trenera i liječnika. Cilj im je bio – izgraditi igru koja što vjernije prikazuje stvarni nogometni svijet.
U igri će korisnik upravljati svim aspektima vođenja kluba: treninzima, utakmicama, financijama, stadionom, marketingom, prodajom dresova, zaposlenicima i globalnim skautiranjem mladih talenata.
Ono što igru dodatno izdvaja je razrađena psihologija igrača – svaki nogometaš ima osobnost, vlastitu motivaciju i ponašanje. Neki su predani profesionalci, neki problematični, neki opsjednuti zaradom, a neki se stalno sukobljavaju s ekipom. Sve to utječe na atmosferu u svlačionici i uspjeh kluba.
Autori su otišli korak dalje i simulirali pritisak javnosti – komentare navijača na društvenim mrežama, rasprave na forumima i tekstove sportskih portala. Reakcije publike prate rezultate – dok pobjeđuješ, hvale te, kad gubiš, traže tvoju ostavku. Ponekad portali pišu i o "skandalima" koji se uopće nisu dogodili.
Cilj igre je, kažu, stvoriti cjeloviti nogometni svemir. Ne samo na terenu, nego i izvan njega – s emocijama, pritiscima, neizvjesnostima i svim nijansama koje čine stvaran nogomet. Od samog početka, razvoj igre prate i korisnici putem aktivne Discord zajednice (https://discord.gg/SRQMa6fA), u kojoj se svakodnevno raspravlja o detaljima – od taktike do balansa budžeta. Upravo uz pomoć tih povratnih informacija, mnogi su dijelovi igre dodatno unaprijeđeni.
Prvi hrvatski nogometni menadžer trebao bi biti dostupan krajem ljeta 2025.
Učitavam komentare ...