Objavljeno: 15.06.2016. 11:08

PNNL

VIDEO: Nanoštapići za skupljanje vode u suhoj klimi

Ovi štapići sa zanimljivim svojstvom otkriveni su slučajno nakon pogrešnog eksperimenta.

VIDEO: Nanoštapići za skupljanje vode u suhoj klimi

Povijest znanstvenih istraživanja često nam je pokazala da se do velikih otkrića često dolazi slučajno. Jedan od takvih novijih primjera dolazi iz PNNL-a (Pacific Northwest National Laboratory), čiji znanstvenici su zahvaljujući pogrešci u jednom svojem eksperimentu slučajno došli do nanoštapića bogatih ugljikom. Kada su proučavali njihova svojstva, otkrili su da mogu biti idealni za prikupljanje vode u područjima s relativno niskom vlažnosti (ispod 50 posto).

Štapići zarobljavaju vodu u svojim šupljinama, a ako se vlažnost poveća, trenutno ju "istiskuju" u obliku pare, kao što možete vidjeti u ovom mikroskopskom videu.

"Naš neobični materijal ponaša se poput spužve koja samu sebe iscjeđuje kada je napola natopljena vodom", objašnjava doktorand David Lao, član tima koji je proizveo materijal.

Znanstvenici navode kako bi se ovo slučajno otkriće moglo naći na raznim poljima praktične primjene, uključujući prikupljanje i pročišćavanje vode u suhim klimatskim područjima, gdje bi se ambijentalna vlažnost mogla iskoristiti za dobivanje pitke vode.

Pored toga, materijal bi se mogao koristiti i u odjeći protiv znojenja koja bi "usisavala" vaš znoj i potom ga izbacivala prema van.

Znanstvenici navode kako im do praktične primjene sada slijedi otkrivanje načina upravljanja tim procesom, jer da biste imali neku korist od toga, morat ćete direktno kontrolirati kada i kako želite doći do vode, te što činiti s njom.

Izvor: PNNL