Objavljeno: 28.03.2016. 12:45

EM Drive

Uskoro znanstveni rad o nemogućem pogonu

Nasa Eagleworks ne odustaje od kontroverznog pogona koji su mnogi znanstvenici popljuvali.

Uskoro znanstveni rad o nemogućem pogonu

Prije nekoliko godina Nasa Eagleworks Lab je uzburkao mnoge duhove tvrdnjom da je napravio i uspješno testirao revolucionarni sustav svemirske propulzije pod nazivom EM Drive.

Sustav se temelji na ideji koja datira još iz 1999. godine, o stvaranju potiska letjelice odbijanjem mikrovalova oko zatvorenog kontejnera. Obzirom da sunčeva energija omogućuje stvaranje svog potrebnog elektriciteta za napajanje mikrovalova, za takav pogon vam nije potrebno nikakvo drugo gorivo.

Osim što bi to omogućilo satelitima da budu znatno manji jer ne bi nosili sa sobom nikakvo gorivo, putovanja u duboki svemir bi bila znatno jednostavnija, ekonomičnija i brža, jer bi letjelice stvarale pogon same, pa se EM Drive najavljivao kao najveći iskorak u osvajanju svemira.

No od prvog trenutka od kako je Nasa Eagleworks Lab predstavio svoj "motor" (slika gore), veliki dio svjetske znanstvene zajednice je proglasio EM Drive nemogućim, jer narušava osnovne zakone fizike, zakon o očuvanju gibanja i zakon očuvanja energije. Glavni nedostatak je po svim kritičarima u tome što bi takav sustav stvarao potisak u oba smjera, pa je to stoga zatvoren sustav koji ne omogućuje kretanje u bilo kojem smjeru.

Pored toga, znanstvenici su Nasa Eagleworksu zamjerali i to što nije predstavio detalje projekta, pa se na temelju onog što je objavljeno ne može donijeti ni najmanji zaključak da EM Drive doista funkcionira i da je testiran u radu.

Nakon nekog vremena, informacije o projektu su u potpunosti zamrle, a u tišinu je utonuo i sam Nasa Eagleworks Lab, sve dok ovih dana nisu odgovorili na post objavljen na NASA Spaceflight forumu u kojem su proglašeni "mrtvim". Njihov inženjer Paul March tada se oglasio rekavši da nisu mrtvi, baš kao ni čitav projekt, te da se njihov detaljni znanstveni rad nalazi u fazi provjeravanja i odobravanja, pa mole sve za malo strpljenja.

Nadamo se da ćemo uskoro napokon saznati funkcionira li EM Drive doista i kako su omogućili da se nosi s kršenjem zakona fizike.

Izvori: Forum NASA Spaceflight, International Business Time