Objavljeno: 08.06.2014. 12:14

NASA

VIDEO: Laserska video poruka "Hello World!" iz svemira

S ISS-a je na Zemlju emitiran hi-res video pomoću novog laserskog komunikacijskog instrumenta.

VIDEO: Laserska video poruka "Hello World!" iz svemira

U najnovijem testu 175-megabitne komunikacijske tehnologije OPALS (Optical Payload for Lasercomm Science), NASA je laserskom zrakom s ISS-a, odnosno s udaljenosti od 418 km, na Zemlju poslala video visoke razlučivosti s porukom "Hello World!".

Ova tehnologija se razvija za buduće komunikacije sa svemirskim letjelicama i bazama na stranim planetima i Mjesecu, obzirom da se pokazalo da je komunikacija fokusiranom laserskom zrakom između 10 i 1.000 puta brža nego klasičnom radio komunikacijskom opremom.

NASA kaže kako je laserski sustav znatno unaprijeđen u posljednjih nekoliko godina i mjeseci, jer je do sada ovo bilo kao da laserskim pointerom pokušate pogoditi određenu vlas kose na glavi osobe udaljene 10 metara i uspijete ju tamo zadržati dok osoba hoda.

OPALS je prvo tražio laserski "mamac" u Optical Communications Telescope laboratoriju na zemaljskoj stanici u Table Mountain Opservatoriju u Wrightwood, a potom je započeo modulirati zraku sa svojim 2,5-wattnim 1.550 nanometarskim laserom za emitiranje videa. Čitava transmisija je trajala 148 sekundi, te je postigla maksimalnu brzinu prijenosa podataka od 50 megabita u sekundi. OPALS-u je trebalo 3,5 sekundi za emitiranje svake kopije "Hello World!" video poruke, za što im obično treba više od 10 minuta pomoću radio opreme.

Izvor: NASA