Objavljeno: 14.01.2012. 17:55

IBM

Nevidljivi čipovi iz IBM-a

Znanstvenici IBM-a proizveli su najmanji sustav za pohranu podataka, koji se sastoji od samo 12 atoma.

Nevidljivi čipovi iz IBM-a

Članovi znanstvenog tima IBM-a spojili su u laboratoriju dvije linije od šest atoma, te ih iskoristili za pohranjivanje i eksportiranje jedinice i nule.
Njihovo otkriće bi moglo utrti novi put u razvoju nove generacije elektronike, jer omogućuje 100 puta veću gustoću pohranjivanja i eksportiranja jedinica i nula od današnje tehnologije, obzirom da najbolji postojeći magnetni sustavi za to trebaju oko 100 milijuna atoma.

Otkriće su opisali kao kamen temeljac nove vrste memorijskih čipova koji će omogućiti nastanak još manjih računala s još manjom potrošnjom energije.
Znanstvenici kažu kako im za informaciju od jednog bita treba 12 atoma, dok su uspjeli "stisnuti" čitav bajt (8 bita) u samo 96 atoma.

Obzirom da jedan bajt može pohraniti jedan brojčanoslovni znak, kažu kako će uskoro za kodiranje IBM-ove krilatice "Think" (misli) izraditi blok atoma koji će moći pohraniti 5 slova.

Kako bi omogućio ovakvo manipuliranje atomima u svrhu pohrane podataka, IBM je razvio posebnu formu magnetizma koju nazivaju antiferomagnetizmom, u kojoj je svaki atom željeza u nizu magnetiziran suprotno od susjednog. Rezultat je njihova opća magnetska neutralnost, koja ih sprječava da interferiraju između sebe i time omogućava da ostanu stabilni za pohranu podataka.

Antiferomagnetski materijali će po njima omogućiti novu generaciju nanopohrane i glava za snimanje u pogonima tvrdih diskova, te će se naći u najnovijoj vrsti memorijskih čipova poput STTRAM-a, koji će zamijeniti flash kartice i DRAM module.

Ključne riječi IBM čipovi 12 atoma bit bajt STTRAM