Objavljeno: 16.11.2012. 16:08

Metamaterijal

MIT-ev metamaterijal fokusira radio valove

Novi materijal upravlja radio valovima bolje od bilo čega što se pojavljuje u prirodi.

MIT-ev metamaterijal fokusira radio valove

Kada prirodni materijali ne mogu odraditi zadaće koje pred njih postavljaju znanstvenici, vrijeme je da njihovi laboratoriji preuzmu stvar u svoje ruke, te se posvete izradi metamaterijala, dizajniranih 3D molekularnih struktura koje donose željena svojstva.

Posljednji takav dizajn nastao je u MIT-evom Odjelu za mehaničku inženjeriju, koji je proizveo leće od metamaterijala koje mogu savijati i fokusirati radio valove, pa se stoga mogu koristiti za dobivanje slika visoke razlučivosti dalekog svemira ili struktura molekula na Zemlji.

Metamaterijal je dizajniran u obliku konkavnih leća koje su izrađene 3D printanjem. Konkavne leće obično rade po tom principu da emitiraju valove prema van, poput zvučnika koji šalje zvuk u prostor, no s novim materijalom te zrake se fokusiraju na krajevima leća u jednu točku.

Znanstvenik Isaac Ehrenberg je ovaj sustav usporedio sa Zvijezdom smrti (Star Wars) koja fokusira lasere u jednu točku i na taj način uništava planete.

Leća je zapravo napravljena od 4.000 sićušnih "jediničnih ćelija" koje svijaju radio valove. Ukoliko ih se dovoljno postavi zajedno dobiva se fokusirani val.

Kada je MIT-ev tim testirao taj proces, otkrio je kako se valovi ne usporavaju materijalom. Ta fokusiranost i učinkovitost, kombinirana s malom težinom leća (manjom od pola kilograma) znači da mogu biti idealne za korištenje u procesima snimanja. Metamaterijal bi mogao slati radio valove u molekule ili se postavljati na satelite kako bi upravljao valovima kroz svemir.

Izvor: MIT