Objavljeno: 27.11.2016. 13:37

Northwestern University

Dokaz o oceanu na 1000 km ispod površine

Podzemni ocean sadrži vode kao sva mora na Zemlji, a da ga nema ne bi bilo ni nas.

Dokaz o oceanu na 1000 km ispod površine

Znanstvenici Sveučilišta Northwestern vjeruju da su pronašli dokaz da se duboko u plaštu našeg planeta, 1000 km ispod površine, odnosno na jednoj trećini udaljenosti do jezgre nalazi ogromna količina vode. Prema njihovom mišljenju ta bi voda mogla činiti 1,5 posto težine našeg planeta, što odgovara količini vode u svim površinskim oceanima Zemlje.

Znanstvenici su do dokaza o vodi na takvoj velikoj dubini došli proučavajući dijamant koji je prije 90 milijuna godina izbacio vulkan u blizini rijeke Sao Luiz u Brazilu.

U njemu su otkrili nesavršenost koja sadrži minerale zarobljene u formirajućem dijamantu, a korištenjem infracrvene mikroskopije otkrili su u kemijskom sastavu ione hidroksila koji se obično formiraju od vodenih molekula. Nakon toga su željeli ustanoviti na kojoj dubini je došlo do toga, pa su dodatno proučavali inkluziju dijamanta i otkrili da je većim dijelom sastavljena od feroperiklaze, mješavine željeza i magnezijevog oksida koji može apsorbirati neke druge metale poput kroma, aluminija i titanija u ekstremno vrućem okolišu pod visokim pritiskom u nižem omotaču Zemlje.

U svojoj studiji znanstvenici opisuju da su se ti "dodatni" metali razdvojili od feroperiklaze, što je fenomen koji se može pojaviti samo u manje ekstremnim uvjetima tijekom sporog kretanja dijamanta prema površini. Prema sastavu dijamanta, mogli su izračunati da se inkluzija formirala na dubini od 1000 km, a "vodeni potpis" je mogao stići samo iz nižeg omotača.

Voda na ovim dubinama ima veliku ulogu u održavanju geoloških aktivnosti ispod površine Zemlje, jer pomaže u procesu konvekcije omotača koji čvrste stijene pomiče iz vrućih ka hladnijim područjima tijekom geološke vremenske skale. Bez tih ogromnih količina vode geodinamičke aktivnosti koje uzrokuju vulkane koji su važni za stvaranje tla i održavanje života na planeti bi prestale, što znači da bi se zaustavilo formiranje kore na kojoj živimo.

Znanstvenici kažu kako bi ovo otkriće moglo imati velike implikacije na podrijetlo vode na našem planetu, te bi moglo podržati teoriju koja kaže da je Zemlja oduvijek imala vodu, a ne da su je donijeli kometi i druga svemirska tijela.