Objavljeno: 24.05.2024. 14:45

IBS

Brza proizvodnja dijamanata na normalnom tlaku

Znanstvenici u Južnoj Koreji razvili su novi način uzgoja dijamanata u laboratoriju za nekoliko minuta, pod normalnim razinama tlaka.

Brza proizvodnja dijamanata na normalnom tlaku

Poznato je da se dijamanti formiraju pod visokim pritiskom i temperaturom, što je djelomično razlog zašto su toliko vrijedni. Ali sada su znanstvenici stvorili dijamante u laboratoriju pod normalnim pritiskom u samo 15 minuta.

Dijamanti su u osnovi samo običan stari ugljik koji je stavljen pod ogroman pritisak i temperaturu, uzrokujući kristalizaciju atoma u određenu strukturu.

Na Zemlji, jedino mjesto s pravim prirodnim uvjetima je duboko u plaštu, stotinama kilometara ispod površine, a površini se približavaju samo vulkanskim erupcijama, što ih i čini tako rijetkim.

Znanstvenici već desetljećima uzgajaju dijamante u laboratorijima, ali za to su obično potrebni ekstremni uvjeti, tlak od gotovo 50.000 atmosfera i temperature oko 1500 °C, pa je stoga i dobivanje umjetnih dijamanata prilično kompliciran proces.

Sada su istraživači s južnokorejskog instituta za temeljnu znanost (IBS) i Nacionalnog instituta za znanost i tehnologiju Ulsan (UNIST), sintetizirali dijamante pomoću tekuće metalne legure galija, željeza, nikla i silicija.

20240423_091427055_32403

U spremniku od 9 L, ova metalna mješavina je izložena metanu i vodikovom plinu na temperaturi od 1025 °C. Nakon 15 minuta, plin se ispušta iz sustava, a na dnu se formira dijamantni film.

Čini se da male količine silicija u tekućem metalu pomažu ugljikovim atomima da formiraju klastere, a krajnji rezultat je vrlo čisti dijamant. Ostali metali se mogu uključivati ​​i isključivati, ali čini se da je silicij bitan za proces.

Istraživači sada planiraju istražiti druge tekuće metalne legure i plinove, pa čak i čvrste ugljike, kako bi utvrdili koliko bi dobre dijamante mogli napraviti uz njihovu pomoć.

Istraživanje objavljeno u časopisu Nature možete pronaći na ovoj poveznici.

Ključne riječi IBS ULSAN