Objavljeno: 25.03.2016. 12:38

Rocket Lab

VIDEO: Raketni motor spreman za Electron raketu

Tijekom ove godine poletjeti će Rocket Labova 3D printana jeftina raketa.

VIDEO: Raketni motor spreman za Electron raketu

Američka svemirska tvrtka Rocket Lab, objavila je da je njezin novi raketni motor Rutherford uspješno prošao posljednji radni test na Zemlji, te je spreman za let.

Tvrtka je testirala motor u radu dvije minute i 40 sekundi, pri čemu je stvorio željeni potisak od 2.268 kg i čitavo vrijeme održao stabilnost funkcioniranja, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Nakon toga postalo je jasno da je motor u potpunosti spreman za prvi letni test koji bi se trebao održati u drugoj polovici ove godine. Tada će se 9 Rutherford motora naći u dvostupanjskoj Electron raketi dužine od 16 m i promjera 1,2 m, koja će u orbitu Zemlje do visine od 500 km, dovoditi satelite ili drugi korisni teret težine do 150 kg.

Electron raketom Rocket Lab želi svim zainteresiranim partnerima ponuditi jeftina lansiranja satelita i znanstvene opreme, obzirom da njezina cijena iznosi samo 4,9 milijuna dolara, što je u svijetu svemirskih lansiranja prava bagatela, jer za usporedbu jedno lansiranje SpaceX-a košta oko 60 milijuna dolara.

Zanimljivo je da se Rutherford motor većim dijelom sastoji od 3D printanih dijelova, te je jedinstven i po tome što koristi električne motore na baterije za napajanje pumpi koje upumpavaju gorivo u komoru za sagorijevanje.

Izvor: Rocket Lab