Objavljeno: 25.01.2015. 13:16

Destination: Moon

VIDEO: Ljudi će živjeti na tamnoj strani Mjeseca

Novi film Europske svemirske agencije prikazuje ambiciozni plan istraživanja i kolonizacije Mjeseca.

VIDEO: Ljudi će živjeti na tamnoj strani Mjeseca

Onu stranu Mjeseca koja nikada nije okrenuta prema Zamlji obično nazivamo "tamnom", no pravi (i službeni) izraz je zapravo "dalja strana", jer to što je mi ne vidimo ne znači da ju Sunce ne obasjava isto kao "bližu".

Znanstvenici ESA-e objavili su video u kojem prikazuju svoj ambiciozni projekt "Destination: Moon", kojem je cilj istražiti rub kratera Aitken na južnom polu Mjeseca, te postaviti istraživačku bazu koja bi se nalazila na njegovom rubu, odnosno na daljoj strani našeg prirodnog satelita.

Glavni razlog da se baza gradi upravo tamo je mjesto koje Sunce stalno obasjava, čime je rješena jedna od najvećih potreba za svjetlom i energijom potrebnom za održavanje svih sustava.

Drugi razlog je činjenica da s te strane Mjeseca ne dolaze radio smetnje sa Zemlje, pa bi radioteleskopi i druga oprema mogli gledati u svemir dalje, detaljnije i dublje nego ikada prije.

I na kraju, jedan od posebno zanimljivih razloga dolazi zbog otkrića misije Lunar Crater Observation and Sensing Satellite iz 2009. godine, kada je NASA-ina letjelica u tom području analizirala sastav materijala na Južnom polu Mjeseca, te detektirala tragove smrznute vode.

Ukoliko bi se pokazalo da Mjesec ispod svoje površine sadrži velike količine vode, time bi se riješio problem opskrbe budućih kolonizatora pitkom vodom i zrakom, kao i raketnim gorivom. Pored toga, obzirom da je ta voda vjerojatno stigla na Mjesec kao posljedica bombardiranja asteroida prije nekoliko milijardi godina, postoji mogućnost da se u njoj pronađu i tragovi života.

Na žalost ESA nije objavila kada bi se ovaj plan točno trebao početi realizirati, no u osnovi je zamišljeno da to bude u dvadesetim godinama ovog stoljeća i to kao plan suradnje svih svemirskih agencija i znanstvenika iz čitavog svijeta.