Objavljeno: 02.04.2014. 13:04

Sentinel-1

VIDEO: Isplativost ulaganja u radarske satelite

Uoči sutrašnjeg lansiranja satelita Sentinel-1, čelnici ESA-inog Copernicus programa objašnjavaju korist ovog programa.

VIDEO: Isplativost ulaganja u radarske satelite

U Europskoj svemirskoj agenciji (ESA), sve je ovih dana podređeno lansiranju Soyuz letjelice iz svemirskog centra u Kourou, Francuska Gvajana, koja će 3. travnja u orbitu Zemlje dovesti prvi ESA-in radarski satelit Sentinel-1, čija je svrha detaljno promatranje Zemljine površine, bez obzira na atmosferske prilike, te doba dana i noći.

Za razliku od mnogih drugih svemirskih programa, program Copernicus, u čijem sklopu se nalaze lansiranja prva dva Sentinel satelita, nije isključivo znanstvene prirode, već je od opće koristi za sve stanovnike našeg planeta, pa je ESA objavila video u kojem Olaf Trieschmann i Josef Aschbacher govore o opravdanosti ulaganja u radarsko promatranje Zemlje.

Dužnosnici ESA-e kažu kako će sateliti koji na sebi posjeduju napredne radarske sustave, služiti za proučavanje klimatskih promjena, praćenje velikih oluja, tornada i drugih iznenadnih vremenskih nepogoda, otkrivanje područja na kojima se izlila nafta u more, sagledavanje posljedica potresa, tsunamija, erupcija vulkana i drugih prirodnih katastrofa, kao i za proučavanje stanja flore i faune, agronomije, zagađenja i drugih elemenata našeg okoliša. ESA će u početku lansirati dvije Sentinel letjelice u orbitu na visinu od 693 km iznad površine Zemlje, no u okviru Copernicus programa je plan za postavljanje više od 40 takvih satelita koji će nam u konačnici omogućiti uvođenje velikih promjena u način na koji upravljamo našim okolišem.

ESA navodi kako se već do sada za korištenje podataka koje će prikupljati radarski sustavi satelita, prijavilo više od 800 svjetskih organizacija i tvrtki, što će omogućiti investitorima da im se za svaki uloženi euro vrati 10 eura, čime će Copernicus program postati jedan od komercijalno najisplativijih svemirskih projekata svih vremena, dok će rezultati istraživanja istovremeno imati golem učinak na ekonomije širom svijeta, a zanimljiv je i podatak da će program otvoriti oko 80.000 novih radnih mjesta.