Objavljeno: 02.08.2011. 00:42

O2

Teleskop Herschel pronašao molekule kisika u svemiru

Astronomi NASA-e pronašli su i identificirali molekule kisika u svemiru, u blizini maglice Orion

Teleskop Herschel pronašao molekule kisika u svemiru

Molekule O2 pronađene su u regiji gdje se formiraju zvijezde, u blizini maglice Orion.

Gotovo svakog dana astronomi širom svijeta u udaljenim prostranstvima svemira pronalaze sastojke potrebne za život. Nakon nedavno pronađene vode i aminokiselina, znanstvenici su pronašli i molekule kisika u blizini maglice Orion.

Bill Danchi, Paul Goldsmith i drugi NASA-ini znanstvenici, analizom snimaka ESA-inog Herschel Space Observatory teleskopa, u dubokom su svemiru pronašli i identificirali molekule kisika (O2).

"Kisik je treći najčešći element u svemiru, stoga se vjerovalo kako ga mora biti u izobilju i u molekularnoj formi", navodi Bill Danchi.

Individualni atomi kisika su vrlo uobičajeni, posebice u blizini zvijezda, stoga je čak i čudno da ga znanstvenici do sada nisu pronašli u većim količinama u molekularnoj formi, možda zbog razloga što nisu znali gdje ga treba tražiti. NASA-ini znanstvenici su molekule O2 otkrili u zaleđenoj vodi koja prekriva međuzvjezdanu prašinu, u regiji gdje se stvaraju zvijezde, u blizini maglice Orion. Kako kažu, najvjerojatnije zvjezdano svjetlo zagrijava prašinu i otpušta vodu, koja se potom konvertira u molekule kisika.

Ovo otkriće ne bi bilo moguće bez teleskopa Herschel (smještenog na otoku La Palma u Španjolskoj), koji je u vlasništvu Europske svemirske agencije ESA, čiji snažni infracrveni detektori mogu otkriti molekule O2.

Na žalost, znanstvenici su pronašli relativno mali broj molekula, stoga još uvijek postoji zagonetka gdje se nalaze veće količine O2.

Molekularni kisik čini 20% zraka koji udišemo na Zemlji, stoga je za očekivati kako ga trebaju sve životne forme koje imaju malo sličnosti s oblicima života na Zemlji.
Danchi, Goldsmith i njihovi kolege sada kreću u potragu za molekularnim kisikom u drugim regijama u kojima se formiraju zvijezde.