Objavljeno: 29.10.2015. 16:25

Utrka počinje

Rusi na Mjesecu do kraja idućeg desetljeća

Ruska svemirska agencija službeno potvrdila letove s ljudskom posadom na Mjesec.

Rusi na Mjesecu do kraja idućeg desetljeća

Ruska svemirska agencija Roscosmos, ovih je dana objavila svoje planove o slanju letjelice s ljudskom posadom na Mjesec do 2029., a novinska agencija RT navodi da će prvi testni letovi započeti 2021. godine.

Ovo priopćenje dolazi nekoliko tjedana nakon što je Roscosmos objavio ulazak u partnerstvo s Europskom svemirskom agencijom (ESA), s ciljem da se 2020. na Mjesec pošalje njihova zajednička robotska misija.

Treba reći da ovo nije jedino veliko međudržavno partnerstvo koje Roscosmos nastoji uspostaviti, pa RT kaže da se ruska vlada nalazi u pregovorima s Kinom u vezi potencijalne suradnje u izgradnji znanstvene baze na Mjesecu.

NASA također planira povratak na Mjesec, no umjesto astronauta, na mjesec će 2018. godine poslati male satelite, koji će mjeriti količine vodenog leda na Mjesecu.

U svakom slučaju, vjerujemo da će obnova rivalstva između Rusije i Amerike malo ubrzati svemirska istraživanja, jer svi znamo da se u svemirskoj tehnologiji najbrže grabilo s obje strane u vrijeme hladnog rata.

Ako se pitate zbog čega je Mjesec sada odjednom postao takav interes Amerima, Rusima i Kinezima (osim iz političkih razloga), jedan od razloga je što je Eugene Cernan, posljednji čovjek koji je hodao Mjesecom bio na njemu davne 1972. godine. No glavni razlog je taj što put na Mjesec može predstavljati odličan poligon za razvoj tehnologija za osvajanje Marsa i gradnju kolonija na crvenom planetu.

Tko zadnji na Mjesecu magarac!

Izvor: RT

Ključne riječi Mjesec Mars čovjek Roscosmos 2029.