Objavljeno: 18.07.2014. 13:12

Komet

Rosetta slijeće na komet oblika patke

Kako mu se letjelica približava, komet 67P/Churyumov-Gerasimenko djeluje sve zanimljivje.

Rosetta slijeće na komet oblika patke

ESA-ina Rosetta letjelica se u ovom trenutku nalazi nekih 12.000 kilometara od kometa 67P/Churyumov-Gerasimenko. Europska svemirska agencija je letjelicu lansirala 2004. godine, s planom da se približi kometu i na njegovu površinu iskrca robotski lander, što će biti prvo takvo slijetanje u povijesti svemirskih istraživanja. No kako se letjelica sve više približava kometu, snimke njezine OSIRIS kamere otkrivaju neke neočekivane stvari, pa je tako znanstvenicima postalo definitivno jasno da se ne radi o objektu loptastog, jajastog ili krumpirastog oblika kako se davno prije mislilo, već o nečem sastavljenom od dvije kvrgave strukture, što pomalo podsjeća na patku.

"Ovo je potpuno drugačije od bilo kojeg kometa koji smo vidjeli prije", navodi Carsten Güttler, inženjer zadužen za OSIRIS sustav kamera Rosette. "Slike me podsjećaju na gumenu patku s glavom i tijelom".

Rotating_view_of_comet_on_14_July_2014

ESA-ini znanstvenici trenutno nisu sigurni zbog čega komet ima taj oblik, no na ESA-inim blogovima postoji nekoliko teorija, pa neki navode da su se možda dva kometa sudarila i spojila u takvu strukturu, dok drugi misle da je takav oblik izazvan utjecajem gravitacije Sunca ili Jupitera, pa će se jednog dana komet podijeliti na dva. Treća teorija govori o deformaciji uslijed isparavanja leda iz jezgre kometa, dok četvrta govori o tome da se možda neki veliki objekt zabio u komet i izbio mu komad strukture.

Znanstvenici se nadaju da će otkriti nešto više o misterioznoj kompoziciji kometa u obliku patke, prije nego se Rosettin lander spusti na njegovu površinu u studenom 2014. godine. ESA vjeruje kako patkasti oblik neće poremetiti planove slijetanja, jer će inženjeri imati dovoljno vremena da isplaniraju najidealniji pristup i mjesto spuštanja.

Kako bismo i mi dali svoj doprinos teorijama o čudnom kometu, reći ćemo da su se možda neki vanzemaljci odlučili našaliti i izbezumiti Zemljane pa su ga izrezbarili u oblik patke. Kvak!

Izvor: Max Planck Institute For solar System Research