Objavljeno: 14.08.2011. 00:38

NASA

Pronađen DNK iz svemira!

NASA je u pomalo senzacionalističkom stilu objavila rezultate istraživanja meteorita u kojima su pronašli osnovne sastojke genetske DNK molekule.

Pronađen DNK iz svemira!

Ako se pitate zbog čega ovaj članak nismo naslovili "Pronađen DNK u svemiru", stvar je prilično jednostavna. Znanstvenici NASA-e su doista u meteoritima pronašli osnovne strukture DNK molekula, jedini problem je u tome što se oni nalaze na Zemlji.

Dr. Michael (Mike) Callahan iz NASA-inog Goddard Space Flight centra u Greenbeltu, kaže kako je mogućnost da su ispitani uzorci kontaminirani DNK-om sa Zemlje minimalna, no svejedno bismo više voljeli da je DNK pronađena u svemiru.

Kako kaže, "sve je počelo s meteoritom koji je davne 1969. pao u malo mjesto Murchison u australskoj državi Victoriji. To je u biti najdetaljnije proučeni meteorit kada su u pitanju organske molekule. Kako bismo dokazali da uzorci nisu kontaminirani, analizirali smo uzorke zemlje i leda u Murchisonu, kao i na mjestu pada drugih meteorita na Antarktici. Bili su potpuno drugačiji, što je značilo da uzorci iz svemira nisu kontaminirani. Bio sam zapanjen. Prvo nisam mogao vjerovati. Mislio sam da sam negdje pogriješio. Trebalo mi je godinu dana da provjerim prvobitni rezultat".

kako bismo dokazali da uzorci nisu kontaminirani, analizirali smo uzorke zemlje i leda u Murchisonu, kao i na mjestu pada drugih meteorita na Antarktici

Mike Callahan

Njegov tim je analizirao 12 meteorita s visokim sadržajem ugljika, od kojih su devet bili sa Antarktike, identificiravši osnovne elemente kemijskih spojeva testiranih uzoraka. Testovi su pokazali da su to adenin i guanin, dvije osnovne komponente DNK koje se nazivaju nukleobaze, odnosno "baze" ili "DNK baze" u genetici.

Znanstvenici su također pronašli hipoksantin i ksantin, dvije kemijske supstance koje sudjeluju u biološkim procesima i nalaze se u mišićnom tkivu.

U meteoritima su otkriveni i tragovi tri molekule koje su po svojoj strukturi slične nukleobazama i nazivaju se analogne nukleobaze, ali se dvije takve baze skoro nikada ne susreću u biologiji, što dokazuje teoriju da otkrivene komponente DNK doista potječu iz svemira. Trag tih nukleobaza otkriven je samo u biološkim procesima u nekim virusima.

Ovo otkriće dopunjuje sve brojnije dokaze o tome da se asteroidi i kometi sastoje od odgovarajućih kemijskih supstanci iz kojih nastaju osnovni elementi života. Neki čak imaju idealni unutarnji kemijski sastav za obavljanje tog posla.

Callahanovo istraživanje navelo je mnoge znanstvenike da se zapitaju jesu li ovi osnovni elementi života stigli i na druge planete, što bi značilo da je i na njima možda začet život sličan zemaljskom. To bi potvrdilo da nismo sami i da se povećava vjerojatnost da tamo negdje doista postoje mali zeleni.

VIDEO - Mike Callahan o DNK iz svemira