Objavljeno: 03.05.2011. 20:18

ISS

Pauci u svemiru

Na ISS-u će se istraživati kako pauci pletu mreže u uvjetima mikrogravitacije.

Pauci

Muški i ženski zlatnoniti pauci veoma se razlikuju. Dok je muški pauk znatno manji, ženka je veličine šake. Ugriz tih pauka je slabiji od uboda pčele, a prirodni životni vijek im je oko godinu dana.

Vjerojatno ste odgledali neki SF film B kategorije u kojemu ogromni svemirski pauci napadaju astronaute, njihove svemirske brodove i čitave kolonije na udaljenim planetima. NASA djelić tog ugođaja prenosi u stvarni život, no ne bismo se trebali zabrinuti za život astronauta, jer su njihovi pauci bezopasni.

Pauci će se hraniti živim voćnim mušicama koje će također biti predmet proučavanja

Ne zna se kako će više puta odgađano polijetanje misije STS-134 space shuttlea Endeavour djelovati na par pauka koje NASA upućuje na međunarodnu svemirsku postaju ISS. Ovi pauci iz roda Nephilia Clavipes (zlatnoniti pauk) nisu prvi koji će se naći u svemiru. Prije nekoliko godina u sklopu misije STS-126, pauci dvije različite vrste, Larinioides patagiatus i Metepeira su također bili proučavani od strane znanstvenika u uvjetima mikrogravitacije, no misija je trajala samo 5 dana, za razliku od ove koja će paucima omogućiti znatno duži boravak u svemiru.

CSI

CSI komora će biti dom paru zlatnonitih pauka na ISS-u

Pauci će na ISS-u živjeti u posebnom prostoru nazvanom Commercial Generic Bioprocessing Apparatus Science Insert (CSI), gdje će se hraniti voćnim mušicama, koje će također biti predmet proučavanja, te plesti mreže koje bi pod utjecajem mikrogravitacije mogle imati nesvakidašnje oblike. CSI će im osiguravati konzistentnu temperaturu, vlažnost, prirodni ciklus svjetla i omogućiti dug i siguran boravak. Rezultati istraživanja će pomoći znanstvenicima u razumijevanju uloge gravitacije na pauke i voćne mušice.

Istraživanja sponzoriraju istraživački centri "Baylor College of medicine Center for Educational Outreach" koji će se baviti proučavanjem pauka, te "Orion’s Quest" čija će uloga biti proučavanje voćnih mušica.

Ključne riječi NASA ISS Endeavour svemir Pauci