Objavljeno: 15.09.2011. 11:29

ESO

Novi planeti na kojima je moguć život?

Astronomi Europskog južnog opservatorija (ESO) otkrili su 50 novih planeta izvan našeg sunčevog sustava, među kojima bi neki mogli biti pogodni za život.

Novi planeti na kojima je moguć život?

Tehnologija nam na žalost još ne omogućava da novootkrivene planete izvan Sučevog sustava istražimo detaljno i saznamo ima li na njima života.

Među 50 planeta koje je ESO otkrio ovih dana, njih 16 se nalazi u takozvanoj "zelenoj zoni", odnosno udaljeni su od matične zvijezde na idealnoj udaljenosti, koja im teoretski omogućava klimu, tekuću vodu, atmosferu i druge uvjete slične Zemlji.

Najveći među njima i najzanimljiviji znanstvenicima  je planet s oznakom HD 85512 b, po masi tri puta veći od Zemlje, koji je od nas udaljen 36 svjetlosnih godina

"Otkriće HD 85512 b ukazuje na mogućnost postojanja drugih super-Zemlja planeta na kojima je moguć život i to oko zvijezda koje su slične Suncu", rekao je astronom Michael Meyor sa Sveučilišta u Ženevi.

Ovi planeti među kojima neki imaju masu istu kao Zemlja, a drugi su i 10 puta teži, posebno su zanimljivi za astronome i astrobiologe, jer vjeruju kako bi na njima razvoj života bio čak lakši nego na Zemlji.

Naravno, osim veličine i idealne udaljenosti od matične zvijezde, za postojanje života su potrebni i mnogi drugi uvjeti, tako da otkriće ovih planeta ne znači da je na njima doista i došlo njegovog nastanka.

Ovo otkriće je stoga daleko značajnije po tome što su europski astronomi u kratko vrijeme uspjeli pronaći 50 planeta odjednom, a spekulacije o mogućnosti života na njima, možete gledati više kao neku vrstu marketinga u ulozi popularizacije astronomije i svemirskih istraživanja.