Objavljeno: 13.07.2012. 15:06

Orion

NASA službeno predstavila Orion kapsulu

Prema riječima NASA-e, Orion je novi korak u projektu slanja čovjeka na Mars.

NASA službeno predstavila Orion kapsulu

Pred 450 gostiju i pripadnika medija, NASA je u Svemirskom centru Kennedy na Floridi, službeno predstavila Orion kapsulu.

Ova kapsula će nakon Apollo programa biti prva letjelica koja će biti u stanju odvesti ljudsku posadu izvan orbite Zemlje.

NASA je tijekom predstavljanja navela kako kapsula koja je prikazana gostima nije model, već svemirski brod koji će prvi pokusni let bez ljudske posade izvesti tijekom 2014. godine, do kada u njega još trebaju biti ugrađeni sustavi avionike, instrumenti i letna računala, a također su se pohvalili da Orion u sebi posjeduje tehnologiju najnaprednije današnje znanosti.

skuceno

Za testni let Orion će u svemir ponijeti raketa Delta 4, a orbitirat će na visini od 3.600 milja iznad površine Zemlje, što je oko 15 puta dalje od orbite u kojoj se nalazi međunarodna postaja ISS.

Nakon pune dvije orbite, kapsula će ući u atmosferu brzinom od 20.000 mph, kako bi se testirali njezini toplinski štitovi.

NASA potom želi upariti novu inačicu kapsule s moćnom raketom SLS, koja je slična raketama Saturn V koje su u svemir nosile misije Apollo. Prvi test s novom raketom bi trebao uslijediti 2017., a 2021. bi Orion s ljudskom posadom trebao napraviti krug oko Mjeseca.  Potom bi uslijedile misije koje bi vratile ljude na njegovu površinu, dok je krajnji cilj spuštanje na Mars.

orion buducnost

Ovo je konačni cilj NASA-e, odnosno inačica Orion kapsule koja bi mogla putovati u duboki svemir.

Naravno, svi su svjesni kako će budućnost NASA-inih svemirskih istraživanja i dalji razvoj Oriona iza 2014. godine ovisiti isključivo o budžetu, stoga svi planovi dalji od 2 godine mogu vrlo lako pasti u vodu, posebice stoga što američka administracija sve više daje potporu privatnim svemirskim tvrtkama, sa željom da im NASA samo daje potrebnu logističku i stručnu pomoć.

U svakom slučaju, mada vjerujemo NASA-i da Orion u sebi doista sadrži najnaprednija znanstvena otkrića današnjice, pogled na letjelicu nam ipak djeluje kao "deja vu", te se pitamo gdje bismo danas bili da se ljudska nazočnost izvan Zemljine orbite sedamdesetih godina prošlog stoljeća nastavila tada, a ne nakon gotovo 40 godina.