Objavljeno: 11.06.2016. 13:26

RAMA

NASA financira koncept pretvaranja asteroida u letjelice

Jednoga dana svemirski 3D printeri mogli bi pretvarati asteroide i komete u svemirske brodove.

NASA financira koncept pretvaranja asteroida u letjelice

Od kako su velike IT i showbiz zvijerke najavile eru rudarenja na asteroidima, postaje jasno da nam predstoji faza skupljanja dragocjenih minerala, ruda i drugih resursa na stranim planetima, asteroidima i kometima, što bi možda moglo postati jedan od glavnih razloga zbog kojeg će se ubrzati razvoj svemirskih tehnologija, jer je povijest pokazala da nema prepreke na ovom ili nekom drugom svijetu koju se ne može zaobići kada ljudi namirišu novac.

Jedan od izazova s kojim će se susresti svemirske rudarske tvrtke je kako na najekonomičniji način dovesti dragocjenu rudu na Zemlju. Gradnja velikih teretnih svemirskih brodova je jedna od opcija, no postoji i ideja da na asteroid postavite neku vrstu motora (propulzije), čime ćete  omogućili da se sam doveze do vas.

Temeljem takve ideje nastao je i koncept pod nazivom RAMA (Reconstituting Asteroids into Mechanical Automata), koji uključuje svemirske 3D printere, s idejom da na licu mjesta od lokalnog materijala proizvedu pogonski sustav koji će pretvarati asteroide u svemirske brodove.

Mada ideja djeluje poput neke ne pretjerano originalne znanstvenofantastične priče, zanimljivo je da se koncept dopao NASA-i, koja ga je odlučila financirati, pa ga je uvrstila u svoj Innovative Advanced Concepts program i dodijelila mu 100.000 dolara za izradu dodatnih studija, nakon čega bi se mogao pretvoriti u ozbiljan projekt.

Izvori: Space.com, NASA