Objavljeno: 02.06.2013. 12:20

1998 QE2

Kraj Zemlje prošao Asteroid s vlastitim mjesecom

Posjetitelji iz dalekog svemira prohujali su na sigurnoj udaljenosti od Zemlje.

Kraj Zemlje prošao Asteroid s vlastitim mjesecom

Kao što je to NASA već bila najavila, asteroid 1998 QUE2 nije predstavljao opasnost po naš matični planet.

Ova svemirska mrcina promjera od 2,7 kilometara sa sobom je dovela i malog pratitelja promjera od 609 metara, koji predstavlja mjesec koji kruži oko njega kao oko planeta.

Na svu sreću, ova opasna dvojka je prošla pokraj Zemlje na udaljenosti od 5,6 milijuna kilometara, što je oko 15 puta više od udaljenosti između Zemlje i Mjeseca

Astronomi su pomoću radarskog teleskopa tek prije tri dana otkrili da asteroid posjeduje i mjesec, koji na slici gore možete vidjeti kao bijelu točkicu, što ih je doista iznenadilo, mada ne i preplašilo da bi se mjesec kojim slučajem mogao odvojiti iz orbite asteroida i krenuti ka Zemlji, gdje bi mogao stvoriti malo panike među stanovništvom poput nedavnog ruskog meteora, no ne i opasnije zaprijetiti, kao što bi to mogao učiniti njegov veći "brat".

Među asteroidima u blizini Zemlje, samo 16 posto njih koji su veći od 200 metara u promjeru, putuju u paru ili kao trojka.

Ovaj par koji nas je posjetio ovih dana neće nam se vraćati idućih 200 godina. NASA kaže kako se ni naši potomci nemaju razloga plašiti da bi nas mogli pogoditi u idućem preletu, no upozoravaju da u svemiru ima puno opasnijih tijela.

Ključne riječi NASA asteroid Zemlja Mjesec