Objavljeno: 24.05.2011. 17:24

NASA

Kamere NASA-e snimile meteor iznad grada Macona

Meteor veličine čovjeka ušao je u atmosferu Zemlje, koja ga je uništila prije udara u površinu.

Kamere NASA-e snimile meteor iznad grada Macona

Meteor neposredno prije nego što je sagorio u atmosferi Zemlje

Blještavi meteor koji je 20. svibnja ušao u zemljinu atmosferu iznad Macona u Georgiji, izgorio je 50 kilometara iznad grada Villa Rica, a sve su to zabilježile NASA-ine kamere u Chickamaugi i u Tellus Science muzeju u Cartersvilleu. Kamere su dio osmatračke mreže NASA All-sky Fireball Network pod kontrolom NASA-ina ureda Meteoroid Environment Office (MEO), kojoj je zadaća pratiti i zabilježiti sve objekte većeg sjaja od Venere, koje nazivaju vatrenim kuglama (fireballs).

Snimke su znanstvenicima pružile mnoge korisne podatke o veličini, brzini i točnom smjeru kretanja meteora, pa je tako ustanovljeno da je bio veličine od 1,8 metara u promjeru, što otprilike odgovara visini odraslog muškarca. Meteor je u atmosferu ušao brzinom od 38 kilometara u sekundi, a prije sagorijevanja je posjedovao udarnu snagu između 500 i 1000 tona TNT.

551057main_bright4_lg

Prikaz putanje meteora koji je uplašio očevice u Georgiji i Alabami

Prije nego ga je zemljin zaštitni omotač spalio i onemogućio u padu na površinu, meteor su vidjeli i brojni očevici u Georgiji i Alabami, među kojima je bilo onih koji su se prilično preplašili, što je vjerojatno bilo vezano uz proročanstvo evengelističkog propovjednika o smaku svijeta. Vjeruje se da je meteor fragment nepoznatog kometa i da se većim dijelom sastojao od leda.

VIDEO

NASA-ina snimka usporena oko 3 puta prikazuje ulazak meteora u atmosferu i njegovo sagorijevanje u njoj.

Ključne riječi NASA Zemlja svemir Meteor Komet Georgia