Objavljeno: 30.08.2011. 13:37

Zbog ruske rakete

ISS možda privremeno bez posade

Ukoliko ruska svemirska letjelica Sojuz ne bude u mogućnosti letjeti do postaje, tada će Međunarodna svemirska postaja (ISS) možda privremeno biti bez posade.

ISS možda privremeno bez posade

Američka svemirska agencija NASA objavila je kako bi u tom slučaju svi astronauti morali napustiti ISS potkraj studenoga.

Ako ruski Sojuz ostane prizemljen i nakon sredine studenoga, neće se moći lansirati nova posada prije nego što sadašnji stanovnici ISS-a budu morali otići.

Podsjetimo, prošlog je tjedna ruski opskrbni brod Progres s gotovo tri tone opreme za ISS uništen za vrijeme polijetanja, a radi se o letjelici koja je slična onoj koja se u ruskom svemirskom programu upotrebljava za lansiranje astronauta.

Tako će tri od šest astronauta ISS-a u međuvremenu ostati u orbiti najmanje dodatnih tjedan dana.

Trebali su se vratiti na Zemlju 8. rujna, a lansiranje nove posade potkraj rujna također je odgođeno.

Otkako je SAD završio svoj program space shuttle, ruske su rakete jedini način transporta do ISS-a, a NASA je zabrinuta da ruski znanstvenici možda neće riješiti problem s ruskom raketom prije nego dođe vrijeme za slanje nove skupine astronauta na postaju.

U tom bi slučaju menadžeri ISS-a mogli biti prisiljeni privremeno ostaviti veliki kompleks vrijedan 100 milijardi dolara bez astronauta.

Iako se svemirskom postajom može upravljati sa Zemlje i ako na njoj nema posade, inženjeri se nadaju da do toga neće doći, jer bi potencijalni kvarovi mogli zahtijevati ljudsku intervenciju.