Objavljeno: 15.04.2017. 11:04

NASA

Encelad ima sve što je potrebno za život

Podaci sonde Cassini ukazuje da podzemni oceani Saturnovog mjeseca možda skrivaju život.

Encelad ima sve što je potrebno za život

Ljudske sonde, kamere i senzori prošli su kraj svih planeta u Sunčevom sustavu, kao i pored njihovih prirodnih satelita, no prema svim sadašnjim spoznajama, na površinama svih tih svemirskih tijela nema života, mada ga je u davnoj prošlosti možda i bilo.

Laički rečeno, glavni razlog zbog kojeg Zemlja vrvi životom, posjeduje površinske oceane i debelu atmosferu, leži u činjenici što naš matični planet ima magnetosferu koja sprječava da zrak koji udišemo i voda koju pijemo iscuri u svemir.

No sudeći prema podacima koje su desetljećima skupljale brojne misije (letjelice) NASA-e, nedostatak magnetosfere ne mora značiti da na drugim svemirskim tijelima u našem sunčevom sustavu ne postoje uvjeti za život. Naime, prema dosadašnjim otkrićima neki Saturnovi i Jupiterovi mjeseci, pa čak i patuljasti planet Pluton vrlo vjerojatno sadrže podzemne oceane s čak možda većim količinama vode nego što je imamo na Zemlji, kao što objašnjavaju u ovom videu.

No otkriće oceana nije jedina stvar koja zanima znanstvenike, već je njihovo glavno pitanje postoji li u njima bilo kakav oblik života. Analizom podataka sonde Cassini, Hunter Waite iz INMS tima u Istraživačkom institutu Southwest i njegovi kolege otkrili su da Saturnov mjesec Encelad (ili Enkelad) u svemir ispušta molekularni vodik (H2), koji je u oceanima na Zemlji prava poslastica za mikrobe koji ga jedu i pretvaraju u metan. Podaci ukazuju da u oceanima ispod debele ledene kore morska voda ulazi u interakciju sa stijenama čime nastaju hidrotermalni procesi slični onima na Zemlji.

Waite kaže da su vam za život kakav znamo potrebna tri osnovna sastojka, tekuća voda, izvor energije i odgovarajući kemijski sastojci. Molekularni vodik koji s Encelada curi u svemir govori nam da se tamo odvijaju kemijski procesi zahvaljujući kojima bi mikrobiološki život mogao imati sve sastojke potrebne za preživljavanje, no to dakako ne znači da života na Enceladu doista ima, što jasno govori i Waite u ovom videu.