Objavljeno: 07.04.2011. 12:41

Astronomija

Dva bijela patuljka spojit će se u novo Sunce

Patuljci orbitiraju na udaljenosti manjoj od one između Zemlje i Mjeseca

Dva bijela patuljka spojit će se u novo Sunce

Patuljci se polako približavaju jedan drugom u spiralnoj putanji. Credit: My[confined]Space

Znanstvenici Harvard-Smithsonian centra za astrofiziku, već dulje vremena prate par bijelih patuljaka koji kruže jedan oko drugog na udaljenosti koja iznosi 225.000 kilometara, što je manje nego udaljenost između Zemlje i Sunca. Njihovo najnovije otkriće govori kako je ovo najbrži orbitirajući par bijelih patuljaka, jer im jedan čitavi orbitalni ciklus traje samo 39 minuta, što znači da se kreću brzinama iznad milijun i šesto tisuća kilometara na sat.

patuljci se kreću takvim brzinama da čak narušavaju vremensko-prostorni kontinuum

Bijeli patuljci su u osnovi mrtve zvijezde velike mase upakirane u mali prostor, odnosno ostaci zvijezdi koje nisu postigle dovoljnu masu da bi kreirale supernovu. Što je zanimljivo u slučaju ovog para, one će se nakon određenog vremena sudariti i spojiti u jedno tijelo koje će postati nova zvijezda, što je pojava kakva se događa u jedan na milijardu slučajeva u svemiru.

Ova fuzija se neće dogoditi još nekih 37 milijuna godina, tako da svoje teleskope ne morate već sada počet čistiti i postavljati na prozore. Patuljci se kreću takvim brzinama da znanstvenici drže kako narušavaju čak i vremensko-prostorni kontinuum, izbacujući istrgnute gravitacijske valove koji odnose orbitalnu energiju. Upravo to dovodi do toga da se zvijezde polako približavaju jedna drugoj u spiralnoj putanji, što će nakon nekoliko desetaka milijuna godina rezultirati njihovim spajanjem koje će osloboditi veliku količinu fuzijske energije i pretvoriti novostvoreni objekt u jedinstvenu zvijezdu. Znanstvenici ovo nazivaju najljepšom ljubavnom pričom u svemiru, iz koje će spajanje dva tijela dovesti do nastanka novog života.