Objavljeno: 07.03.2011. 11:40

Hi-res slike s Marsa

Dupli udar asteroida na Marsovu površinu

Nove visokorezolucijske slike otkrivaju mnoge zanimljivosti na Marsu

Dupli udar asteroida na Marsovu površinu

Simetrični krateri nisu djelo vanzemaljske tahnologije

Fotografije koje snimaju visokorezolucijske kamere satelita Mars Reconnaissance Orbiter doista nas ponekad poprilično iznenade. Nakon slika preoblikovanja pješčanih dina pod utjecajem kretanja suhog leda na sjevernom polu Marsa, Mars Reconnaissance je poslao još neke fotografije koje stvaraju prilično posla znanstvenicima koji ih sad trebaju protumačiti. Najnovija slika dvostrukog kratera doista je nešto posebno. Oba su kratera iste veličine, istog, gotovo simetričnog izgleda, te su savršeno spojena, pa djeluju više poput građevinske ili umjetničke intervencije nego udara asteroida. Objašnjenje koje znanstvenici nude relativno je jednostavno. Radi se o udaru asteroida koji se se pri ulasku u tanku marsovu atmosferu raspao na dva potpuno jednaka komada, koji su udarili gotovo istovremeno u marsovu površinu. Naravno, uvijek će se naći prostora i za one koji će tvrditi kako su te kratere ostavili vanzemaljci kako bi nam pružili dokaz o svojoj sveprisutnosti. Što se tiče novih udara asteroida i drugih većih tijela na planete u našoj blizini, mada ih se većina događala u mlađim danima nastajanja Sunčevog sustava, Mars tek čeka jedna prava neodgodiva svemirska havarija. Jedan njegov mjesec, Phobos, zabit će se u njega i stvorit brojne poteškoće budućim kolonistima. No ne očajavajte još za starim dobrim Marsom, jer će se prema izračunima to dogoditi tek kroz nekoliko desetaka milijuna godina.