Objavljeno: 24.03.2015. 15:20

NASA

Curiosity otkrio dušične spojeve koji upućuju na život

Ekipa koja analizira uzorke prikupljene Curiosity roverom na Marsu, okrila dušik koji upućuje na veliku vjerojatnost da je crveni planet posjedovao život.

Curiosity otkrio dušične spojeve koji upućuju na život

NASA je objavila vijest u kojoj kažu da su znanstvenici koji analiziraju uzorke prikupljene SAM (Sample Analysis at Mars) instrumentom Curiosty rovera, prvi puta detektirali dušik, koji je na površinu Marsa stigao zagrijavanjem sedimenata.

Dušik pronađen na Marsovoj površini je u obliku dušičnog oksida, te je mogao nastati iz soli nitrata koje je aktivirala toplina. Nitrati su vrsta molekula koje sadrže dušik u formi koju mogu koristiti živi organizmi.

Moramo naglasiti da ovo ne predstavlja definitivni dokaz o životu na Marsu, već govori o tome da je njega postojala vrlo velika vjerojatnost, odnosno da je Mars u davnoj prošlosti bio pogodan za život.

Dušik je vrlo važan za sve forme života na Zemlji, jer se koristi u obliku građevnih blokova većih molekula poput DNK i RNK koje sadrže kod s genetskim instrukcijama za život, te proteine, koji se koriste za izradu struktura poput kose i noktiju, kao i za ubrzavanje ili reguliranje kemijskih reakcija.

Za sada ne postoji dokaz da su molekule dušika pronađene na Marsu stvorene od postojećih živih organizama, jer je površina Marsa negostoljubiva za sve poznate forme života, već se radi o prastarim nitratima koji mogu potjecati i od nebioloških procesa poput udara meteora i munja u davnoj prošlosti Marsa.

Curiosity je do sada otkrio dokaze o prisutnosti drugih važnih sastojaka za život poput tekuće vode i organske tvari, koji su se nalazili na području njegovih istraživanja u Gale krateru prije nekoliko milijardi godina. Ukratko rečeno, mogli bismo reći da smo vrlo blizu otkriću postojanja života u povijesti Marsa, no još uvijek nam nedostaju neki ključni elementi. Na žalost, za sada još nije pronađen niti jedan fosil, niti je bilo što ispuzalo pred oči Curiositya.

Ključne riječi NASA Curiosity život SAM rover dušik