Objavljeno: 14.01.2013. 13:26

NASA

Bigelow razvija novi stambeni modul za ISS

NASA je tvrtki Bigelow Aerospace dodijelila 17,8 milijuna dolara za razvoj novog ISS modula.

Bigelow razvija novi stambeni modul za ISS

Tvrtka Bigelow Aerospace 2006. i 2007. godine u orbitu je lansirala Genesis I i Genesis II letjelice, koje su im poslužile za testiranje novog sustava povezivanja stambenih orbitalnih modula za buduće svemirske postaje poput BA330, za koju tvrde da će biti znatno kvalitetnija i sigurnija od ISS-a, prije svega zbog bolje iskorištenosti prostora, kao i boljeg sustava zaštitnog omotača protiv UV zračenja.

Ovih je dana NASA objavila kako je izabrala upravo Bigelow Aerospace da im izradi projekt novog modula kojim bi mogli proširiti "stambeni prostor" međunarodne svemirske postaje, te su s predsjednikom i osnivačem tvrtke Robertom Bigelowom potpisali ugovor vrijedan 17,8 milijuna dolara.

"ISS je jedinstven laboratorij koji omogućuje važna otkrića koja donose benefite ljudskoj rasi i pomaže nam da saznamo kako ljudi mogu živjeti i raditi u svemiru tijekom dugog razdoblja", kaže zamjenica glavnog administratora NASA-e Lori Garver. "Ovo partnerstvo u vezi proširenja stambenog prostora predstavlja značajan iskorak u najnaprednijoj tehnologiji koja će ljudima u svemiru omogućiti sigurniji i udobniji boravak".

Za sada nije poznato kada bi moglo doći do lansiranja i izgradnje novog "kata" na ISS-u, no nadamo se da će pribaviti sve potrebne građevinske dozvole, kako ih Ministarstvo (svemirskog) graditeljstva ne bi srušilo.

Inače, Bigelow navodi kako ovaj projekt neće utjecati na odgađanje razvoja njihove svemirske postaje BA330 koju uz partnerstvo s tvrtkom SpaceX imaju namjeru lansirati u svemir tijekom 2015. godine, a jedna od zanimljivih karakteristika će joj biti da će se moduli djelomično napuhavati (slika dolje).

Bigelow-Aerospace-BA-330