Nalazite se
Članak
Objavljeno: 22.07.2015. 15:26

Nokia HERE 

Autonomni auti trebaju Nokijine mape

Poznati njemački proizvođači autonomnih automobila platiti će Nokiji 2,79 milijardi dolara za mapping softver.

Autonomni auti trebaju Nokijine mape

Svima nam je jasno da budućnost cestovnog prometa dolazi u obliku autonomnih automobila robota, jer su sigurniji, koncentriraniji i općenito bolji vozači od ljudi.

No da bi se automobili mogli precizno kretati prometnicama, potreban je i precizan navigacijski softver. Za razliku od Googlea i nekih proizvođača automobila koji se pouzdaju u njegove mape, mnogi smatraju da one nisu dovoljno dorasle robotiziranoj vožnji, pa ih više privlači sustav koji se temelji na Nokijinom Here sustavu, koji je, kako kažu, "fokusiran na humaniziranu vožnju".

Prema vijesti koju je objavio Wall Street Journal, tri velika njemačka proizvođača automobila, Audi, BMW i Daimler, žele od Nokije otkupiti Here odjel i za tu akviziciju su spremni platiti 2,79 milijardi dolara.

Time će Google i Uber (koji je kupio sličan mapping softver od Binga) dobiti veliku konkurenciju na tržištu autonomnih "taksija".

Za razliku od Googlea, Nokijin Here odjel za mapiranje prometnica koristi automobile opremljene Lidarom (Light Detection And Ranging), odnosno sustavom koji se temelji na 32 lasera spojena na vozilo, koji u svakoj sekundi prikupljaju 700.000 podatkovnih točaka na odaljenosti većoj od 60 metara. Na nekim prometnicama i autocestama u Silicon Valleyu, Michiganu, Francuskoj i Njemačkoj, Here je već kreirao mape precizne do 20 cm, pa njegove aute nazivaju "Terminatorom u svijetu vozila za mapiranje", a funkcioniranje sustava možete vidjeti u ovom videu.

Ukoliko velika njemačka trojka doista od Nokije otkupi Here biznis, postoji mogućnost da se "Lidarske mape" pojave kao standard za navigaciju u autonomnoj vožnji, pa će ih svi proizvođači robota na četiri kotača morati koristiti. Dakako, takva budućnost se mnogima ne sviđa, pa nas uopće ne bi začudilo da gradovima počnu kružiti Googleovi automobili s novim setom kamera. Dakako, mape su samo jedan od segmenata navigacije autonomnih automobila, jer su puno važniji AI sustavi koji prepoznaju stanje oko sebe u realnom vremenu, a tu je Google ostvario najveći napredak.

Izvor: WSJ

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->