Nalazite se
Članak
Objavljeno: 19.12.2012. 14:40

Vidi Web Top 100 2012. 

A što stručnjaci misle koji su webovi najbolji?

Još je samo dva dana ostalo do trenutka kada će biti poznato kojih će 100 webova u Hrvatskoj i 10 u regiji nositi prestižnu oznaku Najbolji web u natječaju VIDI WEB TOP 100. Kako danas na web tehnologiju i trendove gleda struka?

A što stručnjaci misle koji su webovi najbolji?

U ovom trenutku žiri polako privodi kraju svoj višemjesečni posao, kako bi autori 1.288 nominiranih webova i mobilnih aplikacija na "Doomsday" 21.12.2012. u 12:00 sati mogli saznati koje su stranice i aplikacije ušle u Top 100, odnosno tko su pobjednici u 11 kategorija

No, svake godine Stručno vijeće VIDI WEB TOP 100 natječaja, inače sastavljeno od stručnjaka koji dolaze iz sve značajnije Web industrije, određuju smjernice koje pomažu glavnom Stručnom žiriju u izboru najboljih webova i mobilnih aplikacija. U žirijima koji ocjenjuju same webove pazi se da u njima ne sudjeluju sami autori weba ili oni koji su povezani s nominiranim web servisima, ali zato su im na raspolaganju kriteriji i smjernice po kojem bi se trebalo promatrati o evaluirati neki web servis. 

Drugim riječima, njihov posao je da izrade smjernice koje Stručni žiri sastavljen od 37 renomiranih i stručnih osoba iz područja medija, može koristiti kako bi donio ispravnu odluku o izboru najboljih webova i mobilnih aplikacija

FER-strucno-vijece-VWT-100-2012-b

Ove godine Stručno vijeće sastalo se na FER-u i u živoj višesatnoj raspravi stručnjaka web developera, sociologa, psihologa i web dizajnera donijelo Smjernice za žiriranje u kojima je iznijelo svoje mišljenje o najvažnijim elementima koji bi trebali biti uzeti u obzir pri biranju najboljih. 

Odmah na početku došlo se do zaključka kako je User Experience (UX), odnosno korisničko iskustvo, jedan od najvažnijih faktora pri ocjenjivanju kvalitete. 

"Kada govorimo o korisničkom iskustvu ne govorimo više samo o vizualnom dijelu tj. dizajnu, već i o rasporedu cijelog layouta, interaktivnosti, prilagodbi ciljanoj skupini, involviranju ciljane skupine putem društvenih mreža, komentara, dodatnih aplikacija ili sadržaja, te skladu boja i tipografije, što sve zajedno čini ukupan dojam kojeg web ostavlja na korisnika", pišu članovi Stručnog vijeća u Smjernicama za žiriranje. 

Stručno vijeće je korisničko iskustvo potom razvrstalo u tri potkategorije: a) relevantan i kvalitetan sadržaj; b) dizajn i oblikovanje; c) korištenje novih tehnologija

Također je među važne elemente po njihovom mišljenju istaknut i ROI (povrat na investiciju), jer je dobrom strategijom web u mogućnosti utjecati na skupinu kojoj se obraća u smislu povećanja prodaje ili atraktivnosti proizvoda, rješenja, usluge ili neke čak i neprofitne ideje koja se prezentira, To znači da web zadržava stare i isto tako privlači nove korisnike, te ostvaruje cilj za vlasnika samog weba, što znači da omogućuje korisniku da što jednostavnije ispuni svrhu samog weba. Kod osobnih stranica i blogova to je povećanje "user basea" zanimljivim sadržajem, a kod komercijalnih povećanje "obrtaja". 

Ukazalo se potom na ergonomiju (koja se odnosi na efektivnost i ispunjavanje svrhe weba a ne samo dizajn), jednostavnost korištenja, brzinu prikaza sadržaja, te dvosmjerne komunikacije u koju spadaju "feedback“, komentari, te povezanost s društvenim mrežama i dijeljenje sadržaja.

Tu su također interaktivnost i sadržaj čiji je krajnji cilj zadržavanje korisnika, u što spadaju originalnost i inovativnost, zabava i interaktivnost, te multimedijalnost sadržaja. 

Što se tiče važnosti novih tehnologija, u to se svakako ubrajaju trendovi (HTML5/CSS3, jquery, Bootstrap), sigurnosni standardi te responzivnost

FER-strucno-vijece-VWT-100-2012-c

U konačnom zaključku Stručno vijeće je označilo 5 najbitnijih elemenata weba o kojem svaki naručitelj/vlasnik weba mora voditi računa, a to su prije svega: a) relevantnost i interaktivnost sadržaja; b) sigurnost i brzina; c) dostupnost weba te primjena novih tehnologija i dobra informacijska arhitektura; d) UX, korisničko iskustvo i korisničko sučelje; e) intuitivnost i redovitost unutar čega je i "wow faktor", odnosno faktor inovativnosti, posebice važan za mobilne i web aplikacije, koji se očituje u dizajnu, komunikaciji, korištenju novog i intuitivnog sustava komunikacija, jednostavnošću, prodajnoj strategiji i samoj provedbi, kao i izvedbi ideje na bolji i drugačiji način

Ove smjernice stručnog vijeća u cijelosti možete naći na službenim stranicama http://top100.vidi.hr  od 22.12.2012 i mogu poslužiti svima koji planiraju krenuti u izradu novog weba ili rekonstrukcije starih web servisa, jer su ovo standardi koje sama struka drži temeljno važnim i nezaobilaznim, obzirom na stalno nove nadolazeće trendove u korištenju Internet servisa.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->