Nalazite se
Članak
Objavljeno: 28.04.2016. 15:14

Windays16 

Windays16 technology keynote

Glavna tehnološka konferencija Windays16 događanja bavila se Azureom i Linuxom na Windowsima.

Windays16 technology keynote

Što bi bila tehnološka konferencija bez par tehničkih problema? Nakon pola-satnog kašnjenja i promjene dvaju projektora, na Windaysima16 počeo je highlight trećeg dana, technology keynote. Sudionici prezentacije su Tomislav Tipurić (Microsoft Hrvatska), Domagoj Pavlešić (dizzy.hr), Adis Jugo (skybow AG), Marin Franković (Microsoft Hrvatska) i Seni Buljat (Metronet telekomunikacije).

 Glavna tema je budućnost tehnologije, vođena čak 200% rastom Microsoft Azurea, njihovim najbrže rastućim proizvodom. Dobar razvoj ni ne iznenađuje, budući da je prošle godine u Azure uloženo velikih 6 milijardi dolara.

Keynote je krenuo s primjerom Draženka Kopljara iz Privredne Banke Zagreb, koja je čitavo svoje poslovanje prenijela u Microsoftov cloud. Nakon eksperimentiranja s Googleom, ipak su se odlučili za suradnju s Microsoftom, a nakon što su koristili Office 365 paket na razini kompanije, odlučili su i korisnički dio prebaciti u Azure. Privredna banka je jedina banka u Hrvatskoj, te jedna od rjeđih u svijetu koje su se prebacile u potpunosti u cloud, no bez straha o zaštiti podataka. Microsoft nudi jednu od boljih zaštita podataka na tržištu, čemu je dokaz veliki broj certifikata koje posjeduju. Svi podaci koji se čuvaju u Microsoftovom cloudu su time i zaštićeni tim certifikatima. Uz zaštitu podataka, privrednoj banci je prijenos svojeg sustava u cloud donio i financijske uštede koje nosi Office 365 usluga. Poruka svega je: "ne bojte se clouda, u cloudu je budućnost".

DSC_2809

No Azure ne mora biti samo u cloudu, već se prvi korak za rad sa Azureom može odraditi i sa lokalnim datacentrom. Na primjeru Metroneta, Marin Franković i Seni Buljat su nam demonstrirali potpunu funkcionalnost Azure servisa, no sa spomenutim lokalnim hostanjem. Dostupni su svi elementi Azure stacka, od data i storagea, do „computea“. Sve potrebe se tako mogu obrađivati interno, no bez problema prebaciti eksterno u Azure public cloud. Iza svega stoji Windows Server 2016 i HyperV.

Na primjeru nogometnog kluba Real Madrida, Jesus Serrano Castro (Microsoft), nas upoznaje kako Real dovodi svih svojih 450 milijuna fanova na stadion, uz onih oko 80.000 na Santiago Bernabéu - naravno u virtualnom svijetu.

Uz pomoć Microsoftove Cloud platforme, Real Madrid gradi način na koji će bolje razumjeti tko su ustvari njihovi fanovi, te što oni traže od njih. Ubrzo se putem big data analize došlo do zaključka da je samo 3% fanova momčadi bazirano u Španjolskoj, dok je ostatak diljem svijeta.

Upravo tim 97% fanova treba pružati iskustvo što bliže stadionskom. Time se doskače aplikacijama Real Madrida, koje nude pregled sažetaka i golova, iz pregršt kutova putem kamera koje su postavljene po stadionu. Teret za sadržaje je naravno najveći upravo za vrijeme utakmice, gdje čak i gledatelji na stadionu mogu gledati snimke nekih situacija, putem Wi-Fija na stadionu. Teret se, očekivano, raspoređuje po Azure servisu u 26 različitih segmenata, koji se skalira ovisno o tome koliki je potreba za pristupom podacima. Tako će fanovi odmah na stadionu moći doskočiti raspravama da li je stvarno bio faul nad Ronaldom ili da li je Suarez ugrizao po četvrti puta nekog protivnika.

Linux je došao u Windowse! Nedavno je linuxov kernel ugrađen u Windows, no samo u najnovijoj preview verziji. Domagoj Pavlešić nam na demu unutar command prompta demonstrira sve blagodati linuxa, poput bash skripti i "sudo apt get" komandi. Demo nam je prikazao Linux aplikacije koje se vrte na Windowsima, nativno kao da je pisana za Windows.

Nakon akvizicije Xamarina, Microsoft je Xamarin ponudio besplatno u Visual studio paketu, što je izazvalo sveopće oduševljenje u dvorani - naravno od developera koji se kunu u Xamarin. Time se razvoj univerzalnih aplikacija za Windows dodatno pojednostavljuje i znatno pojeftinjuje. Development se pojednostavljuje i developerima igara, budući da je jedinstvenim kodom moguće napraviti aplikaciju za Xbox, ali i Microsoftov nadolazeći Hololens. Demo aplikacije su se nažalost vrtjele samo u Visual Studio demu, pa tako još uvijek nismo ugledali Hololens uživo.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->