Nalazite se
Članak
Objavljeno: 16.03.2012. 13:59

eSkillsWeek 2012 

Hrvatski tjedan ICT zanimanja i digitalnih kompetencija

Inicijativa EU o važnosti ulaganja u informatičku pismenost i promoviranje ICT zanimanja.

Hrvatski tjedan ICT zanimanja i digitalnih kompetencija

Danas je u sklopu konferencije za medije predstavljena europska inicijativa „Europski tjedan ICT zanimanja i digitalnih kompetencija“ koja će se obilježiti u razdoblju od 26. do 30. ožujka 2012. 

Radi se o inicijativi Europske Unije kojoj se, uz 65 milijuna građana u 35 zemalja, priključila i Hrvatska.  

Tomislav Vračić iz Ministarstva uprave, član upravnog odbora europskog eSkills projekta naglasio je kako je svrha ovog projekta usmjerena na podizanje svijesti o nužnosti stjecanja, vladanja i kontinuiranog unapređenja informatičke pismenosti građana i digitalnih kompetencija radno sposobnog stanovništava, kako bi bili što konkurentniji u današnjem digitalnom društvu.

Glavni razlog pokretanja inicijative od strane Europske komisije leži u dva uočena negativna trenda, koja bi u budućnosti mogla značajno utjecati na ukupnu konkurentnost i inovativnost najveće svjetske ekonomije:

- Smanjeni interes mladih da upisuju i završavaju ICT studije u gotovo svim zemljama EU. Već danas u EU nedostaje između 400.000 i 700.000 ICT stručnjaka, što je alarmantan podatak.

- Nedostatak vladanja digitalnim kompetencijama kod radno sposobnog stanovništva. Već za tri godine (do 2015.)  predviđa se da će u EU čak 90% radnih mjesta iziskivati od djelatnika vladanje digitalnim kompetencijama za rad s tehnologijama, a trenutna situacija ne prati potrebe tržišta rada.

Vedran Mornar, predsjednik Nacionalnog vijeća za visoko obrazovanje ispred Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu istaknuo je na konferenciji kako je glavni cilj Tjedna ICT zanimanja i digitalnih kompetencija, upravo ukazati na važnost ove goruće teme te podići svijest o potrebi kontinuiranog ulaganja u obrazovanje, osposobljavanje radne snage i prednosti koje podizanje razine informatičke pismenosti građana donosi za cjelokupno gospodarstvo neke zemlje.

Zanimljiv je podatak kako je u EU, u radnom odnosu 83,6 posto od ukupno visoko obrazovane radne snage između 25 i 64 godina, dok je u radnom odnosu iste dobne skupine onih sa srednjom stručnom spremom 56 posto, u odnosu na njihov ukupan broj. Također se pokazalo kako je tijekom gospodarske krize sklonost poslodavaca pri otpuštanju bila okrenuta prema onim radnicima koji su bili lošije informatički pismeni i posjedovali slabije digitalne kompetencije.

Tjedan bi svojim aktivnostima i raznim događanjima trebao skrenuti pozornost na rastuću potrebu za radnom snagom koja posjeduje informatičke vještine te naročito za sve većom potrebom za kvalificiranim ICT stručnjacima, bez kojih se ne može graditi buduća inovativna Europa.        

Hrvoje Balen, predsjednik upravnog vijeća Visoke škole za primijenjeno računarstvo Algebra naglasio je kako je glavni cilj ovog tjedna putem raznih događanja i aktivnosti informirati studente, mlade stručnjake, žene, poduzetnike, poslodavce te kreatore politika o nizu mogućnosti koje informatičke vještine i ICT zanimanja pružaju te ih tako potaknuti da unapređuju svoje digitalne kompetencije te biraju ICT zanimanja kao buduće karijere, koje su dobro plaćene i vrlo tražene na tržištu rada.

Glavni nacionalni kontakti za realizaciju obilježavanje ovog tjedna u Hrvatskoj su Visoka škola za primijenjeno računarstvo Algebra i Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, a partneri projekta uključuju: HUP – Hrvatsku udrugu poslodavaca, HZZ – Hrvatski zavod za zapošljavanje, HIZ – Hrvatski informatički zbor,  CARNet – CroatianAcademicandResearchNetwork , Agenciju za odgoj i obrazovanje, Agenciju za strukovno i obrazovanje odraslih, udrugu CESI, udrugu CROWD, CASE te inicijativu GirlGeekDinner.

Detaljan raspored događanja u sklopu tjedna koji je predstavljen na konferenciji može se pronaći na službenim stranicama inicijative www.eSkills.hr

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->