Objavljeno: 29.06.2018. 11:16

Dokazano

Vjetroelektrane na Marsu mogu funkcionirati

Znanstvenici uspješno testirali vjetroturbinu u vjetrotunelu sa simuliranim uvjetima Marsa.

Vjetroelektrane na Marsu mogu funkcionirati

Znanstvenici danskog sveučilišta Aarhus University objavili su studiju s rezultatima testiranja vjetroturbine koja bi se jednog dana mogla naći na Marsu i služiti za napajanje rovera i druge opreme. Znanstvenici su dugo razmatrali korištenje vjetroelektrana na Marsu, no tek je ova studija pokazala da je tako nešto moguće.

"Sada po prvi puta možemo reći sa sigurnošću da se energija vjetra može koristiti na Marsu", navodi znanstvenica Christina Holstein-Rathlou iz Centra za svemirsku fiziku sa Sveučilišta Boston University koja je sudjelovala u radu tima koji je provodio ovo testiranje od 2010. godine.

Stvorivši simulirane uvjete Marsa u vjetrotunelu Sveučilišta u Aarhusu, znanstvenici su isprobavali rad vjetroturbine na šest različitih brzina vjetra kakve su izmjerene tijekom misije Phoenix Mars Landera, od najmanje do najveće, odnosno od 7 do 35 km/h i otkrili da koncept doista funkcionira, pa vjeruju da bi ovaj način za stvaranje energije bio primjenjiv na mjestima u kojima ima malo Sunca ali dosta vjetra poput polarnih područja.

Znanstvenici navode kako će prije slanja demonstratora na Mars trebati provesti još nekoliko studija vjetroturbine, nakon čega bi prototip ugradili u jedan mali lander koji će se na Marsu kompletno napajati energijom vjetra.

Čitav znanstveni rad možete pronaći na ovoj poveznici.