Objavljeno: 22.08.2017. 15:10

Mars

Vjetar spušta kišu na Marsovu površinu

Znanstvenici vjeruju da se na određenim područjima Marsa stvaraju oblaci iz kojih pada ledena kiša, a možda i snijeg.

Vjetar spušta kišu na Marsovu površinu

Mada znanstvenici to nikada nisu bili u prilici vidjeti, smatra se da na određenim područjima Marsa postoji mogućnost padalina poput ledene kiše i snijega. To ukazuju i novi računalni modeli koje su razvili Aymeric Spiga i njegovi kolege sa Sveučilišta Pierre i Marie Curie, koji su objavili znanstveni rad u publikaciji Nature Geoscience.

Ukratko rečeno, modeli ukazuju da oluje i vjetrovi na Marsu mogu utjecati na to kako se čestice poput prašine i kemikalija miješaju u zraku, pa postoji mogućnost da će se Marsov klimatski modeli uskoro morati nadopuniti novim otkrićima.

Spiga je za svoje istraživanje koristio podatke prikupljene letjelicama Mars Global Surveyor i Mars Reconnaissance Orbiter, koje se nalaze u orbiti crvenog planeta. Otkrio je da se u noćnim uvjetima mogu stvarati tanki slojevi oblaka koji su dovoljno hladni da se destabiliziraju, što može dovesti do vjetrova koji prenose led prema površini velikom brzinom, odnosno puno brže nego što su to ukazivali prijašnji modeli, koji predviđaju da je potrebno čekati satima dok se ledene čestice spuste za 1,6 km. Spigini modeli ukazuju da oluje mogu tu "kišu" spustiti na istu udaljenost za 4 do 5 minuta.

Istraživanje također ukazuje da za privlačenje ledenih čestica ka površini Marsa nije odgovorna gravitacija, već su isključivi „krivac“ vjetrovi. Buduće letjelice koje će slijetati na Mars imat će sada još jedno novo polje istraživanja.

Ključne riječi led Mars kiša Aymeric Spiga