Objavljeno: 04.03.2020. 15:09

SETI@Home

Više nećete moći pomagati u potrazi za alienima

Nakon 21 godine UC Berkeley je najavio skoro gašenje programa SETI@Home.

Više nećete moći pomagati u potrazi za alienima

Eksperiment "Potraga za vanzemaljskom inteligencijom" ili SETI (Search for Extra-Terrestrial Intelligence), uključuje više projekata kojima je cilj iz signala koji dolaze iz dubokog svemira pronaći aliensku komunikaciju. Jedan od njih, možda i najpoznatiji je SETI@Home, pokrenut 17. svibnja 199. godine, u koji se svatko mogao uključiti pristankom da svoje računalo uključi u obradu podataka (signala) iz svemira kada ga ne koristi.

Ako ste se uključili u projekt, redovno biste dobivali određene količine podataka koje je vaše računalo spojeno na internet "drobilo" kada ste bili u "idle" modu. Na taj način mreža korisnika širom svijeta je postala neka vrsta superračunala koje je iz silne "pozadinske buke" svemira nastojalo uhvatiti obrazac inteligentnog ponašanja.

Sveučilište UC Berekeley koje je upravljalo projektom sada ga je nakon 21 godine odlučilo ugasiti, pa svoju potragu za alienima više nećete moći nastaviti nakon 31. ožujka ove godine.

Berkeley zahvaljuje svim volonterima koji su sudjelovali u projektu, no kaže da ovo nije kraju sudjelovanja javnosti u SETI istragama.

Vođe projekta navode da razlog gašenja, odnosno "hibernacije" projekta leži u tome što su do sada već procesirane ogromne količine podataka, pa je došlo vrijeme da se kroz njih detaljno prođe i donese neka vrsta zaključka. "Moramo se fokusirati na kompletiranje "back-end" analiza rezultata i potom objaviti znanstveni rad", navodi UC Berkeley.

Ukoliko želite, svoje računalo možete dati na korištenje drugim Berkeleyevim projektima iz astrofizike ili se uključiti u Folding@home koji koristi distribuiranu računalnu snagu u potrazi za novim lijekovima i medicinskim istraživanjima, među kojima je od nedavno i istraživanje COVID-19 koronavirusa.