Objavljeno: 05.09.2014. 11:07

Laniakea

VIDEO: U superklasteru je naša galaksija minijatura

Znastvenici su mapirali superklaster galaksija koji uključuje i našu Mliječnu stazu.

VIDEO: U superklasteru je naša galaksija minijatura

Ako se želite osjećati malim i beznačajnim, nema boljeg načina nego da pogledate video koji je objavio znanstveni portal Nature. U njemu možete vidjeti vizualizaciju koju je izradila međunarodna grupa znanstvenika iz Francuske, Izraela i Havaja, koji su korištenjem više radioteleskopa izračunali kretanje galaksija i njihove međusobne odnose.

Iz ovoga možete vidjeti kako je Sunce samo jedna od 300 milijardi zvijezda u našoj galaksiji, ali i sama galaksija Mliječna staza je mrvica u "moru" jednog od "superklastera" galaksija, kojem su dali naziv Laniakea, što na havajskom znači "neizmjerno nebo".

Znanstvenici su do toga došli pomoću izračuna kozmičke ekspanzije i kretanja galaksija, pa su utvrdili da sve te galaksije u Laniakeji pripadaju jednoj "nakupini", odnosno ovom superklasteru koji se proteže na 160 megaparseka i sadrži 1017 solarnih masa.

Ako je čitava naša galaksija zrnce prašine u superklasteru, onda si zamislite što u kozmičkim odnosima znači jedan mali plavi planet na kojem hodaju stanovnici koji za sebe misle da su jako važan faktor u svemiru. Trebamo li biti ponizni? Itekako.