Objavljeno: 01.06.2017. 10:11

Stratolaunch

VIDEO: Najveći avion na svijetu izašao iz hangara

Tvrtka suosnivača Microsofta sprema se testirati avion koji će služiti za lansiranje raketa u svemir.

VIDEO: Najveći avion na svijetu izašao iz hangara

Paul Allen, suosnivač Microsofta, 40. najbogatiji stanovnik našeg planeta, vlasnik nekoliko NFL, NBA i nogometnih (soccer) klubova u SAD te suosnivač kompanije Vulcan Capital u kojoj se nalazi i tvrtka Stratolaunch Systems, na svojem je Twitter profilu objavio prvu sliku (gore) najvećeg zrakoplova na svijetu (po rasponu krila) koji je prvi puta izašao iz hangara kako bi uskoro mogao krenuti u letne testove, a možete ga vidjeti i u ovom videu.

Ovaj zrakoplov s dva trupa i rasponom krila od 117 metara, jedini je avion na svijetu koji je u cijelosti izrađen od kompozitnog materijala. Pokreće ga šest Boeing 747 motora, a može nositi više od 250 tona tereta uz krajnji dolet od 3.218 km.

Zrakoplov se ne razvija za prijevoz tereta ili putnika, već će služiti kao leteća lansirna rampa za komercijalna lansiranja raketa u svemir, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Zrakoplov proizvodi Burt Rutanova tvrtka Scaled Composites koja je proizvela SpaceShip Two kojim Richard Branson i njegova tvrtka Virgin Galactic žele voditi turiste u svemir. Stoga je jasna sličnost s avionom nosačem Bransonove letjelice, pa bismo mogli reći da je ovo predimenzionirana verzija White Knight Two zrakoplova slične namjene.

GallerySlide2

Prva testiranja u letu bila su planirana još za 2016. godinu, no Stratolaunch Systems ih je odgodio, pa je ogromni avion tek sada izašao iz hangara Mojave Aira i Space Porta u kalifornijskim pustinjskom području. Nadamo se da ćemo ga ubrzo vidjeti u zraku.